2017. július 16., vasárnap



Komal Kant: Mire ​jó a rosszfiú? (Mire jó a rosszfiú? 1.)



Hihetetlen, hogy egy ennyire aranyos külsejű lánynak ilyen pokoli rossz természete lehet.


Fülszöveg:
Mi a közös Ashtonban és Lucában? A világon semmi. Igaz, gyerekkorukban elválaszthatatlan barátok voltak, de évek óta szóba sem állnak egymással. Lucából azóta agyontetovált rocker srác lett, aki tesz rá, mit gondolnak róla a menők a suliban, a lányt viszont egyedül a népszerűség érdekli. Amikor Ashton helye meginog a gimis tápláléklánc csúcsán, dühítő módon Lucára szorul, aki persze egyáltalán nincs oda az ötlettől, hogy kisegítse az elkényeztetett pomponlányt − pláne úgy, hogy a pasiját kell alakítania!
De ahogy egyre több időt töltenek együtt, és egyre több régi sérelmet tisztáznak, már nem az a kérdés, hogyan viseljék el egymást, hanem hogyan tartsák távol magukat (na meg a kezüket) a másiktól.
Talán mégis van bennük valami közös…

Könyv információk:

Eredeti mű: Komal Kant: Impossible
Eredeti megjelenés éve: 2012

Móra, Budapest, 2015
314 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9789631198560 ·
Fordította: Kulcsár Júlia

A sorozat részei:

2. Falling for Hadie
3. Wrong Side of Town
4. First Chances
5. The Chase

(elkaszált sorozat / önálló regények)
(Az értékeléshez olvass tovább!     )

Miért olvastam el?
Szeretem a LOL-kiadványokat és igazi gyűjt(öget)ő vagyok, hiszen szinte mind megvan otthon. Már elég régen beleltáraztam ezt a kötetet, csak megijesztett a Molyon mind lejjebb csúszó százaléka… (Most kihíváshoz olvastam el.)

A regény felépítése és stílusa

Két elbeszélőnk van: két fiatal, akik E/1-ben felváltva mesélik el a történetüket. Ashton egy szőke, nyafka, buta csaj, aki az iskolai tápláléklánc tetején ül, ráadásul ő a pomponlányok vezetője. Luca teljesen kiesik a táplálékláncból, ugyanis igazi kívülálló – nem vesz részt semmiben, elzárkózik szinte mindenkitől a suliban. Folyamatosan fekete ruhákban járkál, feketére festi a haját, ki van tetoválva és a garázsában egy zenekart rejteget.

Igazából magával az író stílusával semmi gondom nem volt, szimplán  az, hogy egy unalmas tucatregényt mesélt el.

Szerintem…

Ez egy igazi ifjúsági romantikus történet, amiben a fiún szinte alig van póló, a lány természetesen szőke is, pomponlánykodik/-dott is és tele van klisékkel. A lúzer srác segít a menő csajnak megszerezni a még menőbb srácot (aki természetesen sportoló), de közben rájön, hogy mégis a szexi mellizmú, érzékeny lelkű, exlegjobb barátja a szíve választottja. Klisé klisé hátán, szinte egy eredeti mozzanata nincs a sztorinak. Illetve… nem csak szinte, hanem szimplán: nincs. 
A dögösnek / romantikusnak (?) szövegek néha önkéntelenül is röhögésre késztettek. Például itt egy gyöngyszem Luca (a fiú főszereplő) szemszögéből:


„Felpillantott sűrű szempillái függönye alól, az arca gyengén elpirult.”

  
Imádom a LOL-regényeket, de ettől csak álmos lettem… (Bele is aludtam, ébredés után fejeztem be…) Mellette szól, hogy olvasmányos és gyorsan haladós, továbbá van ugyan egy sorozata (angolul), ám önmagában is értelmes, lezárt regény. Hogy tervezem-e folytatni bármilyen nyelven? NEM.

Összességében

Annyira meg akarom fejelni Ashtont, hogy arra nincsenek szavak. Ezt az üresfejű libát a csajt a rocker csajszi helyében már az első megszólalásakor agyonvertem volna valamelyik srác gitárjával vagy bármivel a garázsban. A történet tucatsztori és teljesen érdektelen, mégis kedveltem Lucát, bár hozzátenném, hogy rajta kívül mindenki unszimpatikus volt.

A történet unalmas: nem adott semmi újat, nem sikerült mosolyt csalnia az arcomra és egy teljesen sablonos ifjúsági love story volt. Tömény giccsparádé minden romantikus része, az összes bonyodalom sejthető volt, minden fordulat kiszámítható.
Egyetlen dolog húzott fel még nagyon: rossz az üzenete. Borzalmas felelőtlenség nem feljelentést tenni, ha valaki megpróbál megerőszakolni…

Értékelés: 2,5


Ajánlom, ha… szereted a menő csaj – lúzer srác sztorikat, amiket a gyermekkori legjobb barát –vonal is fűszerez. …szereted a könnyed és egyszerű romantikus regényeket, amik mellőznek minden komolyabb bonyodalmat.

Nem ajánlom, ha… nem bírod a szinte semmiről sem szóló, romantikus történeteket, amiben a menő lány – lúzer srác páros körül forog minden.



SPOILER – Néhány klisés elem a regényből!

Luca és Ash gyermekkori legjobb barátok, a szobáik szemben vannak egymással. A fiú rosszfiúnak van hívva, de csak szimplán rocker, akinek titkos garázsbandája van. Ashton pomponlány, akit épp átver a legjobb barátnője, hogy leváltsák, kirúgják és a helyére kerülhessen. Ashton a sportoló sztárba szerelmes, mert a TOP srác csak a pomponlányok vezetőjének jár, aki pedig ugye ő (volt). Cuki kistesó, mert az kell… Luca kizárólag csókkal tudja elhallgattatni a lányt… Giccses szerelmi vallomás. Szex a parton, amit csak ők ismernek. A végén nyilván a fiú bandájának a koncertjén oldódnak meg a dolgok, amikor elénekli a lányról írt szerelmes dalt, holott nem tudja, hogy ott van. Kamujárás fogadásból / segítségből. Ashton a népszerűségét és jófejségét kizárólag ducibb lányok leöntésével és kiröhögésével tudja bizonyítani. Annyira süt a nap, hogy nem látni, hogy az izzadtan és félmeztelenül füvet vágó srác a szomszéd gyerek, akit 16 éve ismersz, és szinte naponta látsz. Majdnem megerőszakolás, amiből kiment az utolsó előtti pillanatban érkező nagy Ő.

(Spoiler vége.)

Kedvcsináló idézetek:
– Sátánimádónak nevezett.
Anya elnevette magát, és én is kénytelen voltam elmosolyodni.
– Nem lep meg. Úgy nézel ki, mintha koporsóban aludnál.

– A zene segített – mondtam. – így sikerült túlélnem.
– A zene? Tényleg?
Bólintottam, és ismét Ashre pillantottam.
– Amikor énekelek és gitározom, bezárkózom a saját világomba. Nem látok és nem hallok semmit. Csak az számít, hogy kiadjam magamból, amit érzek. Ilyenkor szabad vagyok.

Nem létezik. Az nem lehet, hogy ő az.
– Ööö… Hahó! – szóltam oda bizonytalanul a srácnak. Még mindig nem voltam biztos a dolgomban.
Felállt, és a szám tátva maradt a csodálkozástól. Ó, szűzmáriám! Ez tényleg ő.
Luca Byron állt félmeztelenül a kertünkben, kőkemény hasfalán izzadságcseppek csorogtak. Persze a hasizmait csak ránézésre ítélhettem meg, de igazán szívesen szereztem volna róluk közelebbi tapasztalatokat.

A képek a Pinterest táblámról származnak: KOMAL KANT
IMPOSSIBLE borítók a GoodReadsen.


2 megjegyzés:

  1. hát én a rózsaszín keretes (spoileres) leírásod alapján már most lekevernék egy maflást ennek a csajnak. :D

    VálaszTörlés
  2. Most sok könyvben előjön az erőszak-téma. Nem emlékszem, hogy lett volna közöttük olyan, amiben feljelentést tesznek, akár igazi erőszak volt, akár majdnem-erőszak. (Mondjuk inkább kerülöm is a témát, ha tudom előre, hogy arról szól.)
    (Van benne tapasztalatom, a valódi életben sem kerülnek a hasonló helyzetek a hatóságok elé.)

    VálaszTörlés