2017. január 1., vasárnap



TERVEK 2017-re: újévi fogadalmak, várólista csökkentés és mindenféle kihívások + „2017, vagyis Becsenget az Új Év” Book Tag


BÚÉK mindenkinek! :)
Remélem, hogy jól telt az éjszaka!

Az enyém csodás volt: ettem a retro szendvicset, ittam a forralt boromat meg a multivitaminomat, simogattam az én parás kutyusomat, miközben a tévében BBC Sherlockot néztem.

Miről fog szólni a poszt:
- az újévi fogadalmaimról,
- a várólista csökkentő listámról,
- a nagyobb molyos kihívásokról, amikbe idén belevágtam, és
- a végén lesz egy book tag, aminek az eredeti címe: Ringing in the New Year Book Tag!, amiből nálam az lett, hogy: 2017, vagyis Becsenget az Új Év Book Tag!




❖❖❖❖❖
ÚJÉVI FOGADALMAK

Először is vegyük azokat, hogy mit sikerült a tavalyi fogadalmak közül betartani (pipa) vagy elbukni (áthúzás):
A blog folytatása.
Rendes munka keresése (és találása, of course)
Ha szükséges, akkor munka miatt elköltözni Dunaújvárosból
150 könyv elolvasása 2016-ban (manga / képregény nélkül)
Végre megnézni a Rocky Horror Picture Showt!
Elmenni Szimirzával a Könyvhétre!
A 2016-ban vett könyveknek minimum az 50%-át elolvasni adott évben.
TBR-jar használata. (Kis üvegcse benne könyvcímeket rejtő cetlikkel – húzol, olvasol!) Az enyém így néz ki. Még nem tettem bele mindent, csak az éves kihívások (lásd lejjebb) könyvcímeit.
eBook olvasó beszerzése
Megnézendő sorozatok: The Walking Dead 6. évad + Sherlock 4. évad + Wayward Pines összes 1. évad +  American Horror Story Hoteles évad
Mínusz 10 kg :)
✓✓✓ 1 színház + 1 mozi + 1 szabadtéri koncert az évben
Minimum 5 darab minimum 100 oldalas könyv elolvasása ANGOLUL
Ejtőernyőzni.
Angliai út / nyaralás
Sziklát mászni / falat mászni + ereszkedni az előbbiekről
Tetoválás
Minden elkövetkező Mini-könyvklub forduló sikeres teljesítése
Sikeres Várólista Csökkentés 2016-ban is
✓✓✓ Minden reggel azzal ébredni, hogy az Élet szép és érdemes élni!

A 2017-es fogadalmaim:
A legfontosabb: Továbbra is minden reggel azzal ébredni, hogy az Élet szép és érdemes élni!
A második legfontosabb: A blog folytatása. (Mindenfélével, ami tavaly is volt. Pl.: Havi összesítők. Nyereményjátékok. Recenziók. Book tagek.)
A harmadik legfontosabb: a „Rendes Munka(hely)” megtartása és szeretete.
Minden elkövetkező Mini-könyvklub forduló sikeres teljesítése
Sikeres Várólista Csökkentés 2017-ben is
Sikeres Könyvmoly Párbaj 2017-ben is
Megnézendő sorozatok: The Walking Dead 6. évad + Sherlock 4. évad
Elmenni a Könyvfesztiválra, a Könyvhétre és a Molyszülinapra is! (Természetesen nem egyedül.)
 150 könyv elolvasása 2017-ben (manga / képregény nélkül)

Végre megnézni a Rocky Horror Picture Showt!
A 2017-ben vett könyveknek minimum az 50%-át elolvasni adott évben.
eBook olvasó beszerzése
Mínusz 10 kg :)
Angliai út / nyaralás
Zorbing
Tetoválás
Találkozni, illetve tartani a kapcsolatot a 2016-ban (és a régebben) megismert molyokkal, de nyitni az új ismeretségek felé is.

❖❖❖❖❖
2016-ban életemben először
@Izolda minden évben készít egy karcot, amihez hozzá lehet szólni, hogy abban az adott évben mit tett az ember először. Immár harmadik éve gyűjtögetem – játékból! – az én első alkalmaimat. Idén is így tettem, bár tuti volt, amit lehagytam, de ez van… :)

Szóval, életemben először:
- Voltam könyvtár belső részében
- Társasjátékos délutánoztam (moly)barátnőkkel (egy könyvtár belső részében :D ld. előző pont) - JAKD/01/15
- Ajándékoztam könyvet könyvtárnak (03.11. Lick-Taktus a JAKDnak)
-....normálismelóvégre.... ^.^ ~ első munkanap, első munka közben olvasás, első munka közben meglépés kocsival (magánügyben), első munka közben meglépés kocsival (munka ügyben)... és mindezt az első két napomon. (+ még egy csomó első munkahelyi - ~fagyizás, vásárlás, könyvtárazás, stb. - volt még, de lusta vagyok mind felsorolni X)) 03-04-05. [spoiler] +rúgtam ki embert (jún. vége) [/spoiler] + adtam el InterTicket jegyet (júl) + szerveztünk/ügyeltünk nyári koncerteket a Petőfi Művészeti Ligetben + Garden Party rendezőkkel, színészekkel, mindenféle színházi dolgozóval Kulcson
- Voltam ingyenesen színházi előadáson + kaptam ajándék tiszteletjegyet
- Volt bennem kullancs :'( 05.03. apu kiszedte egyben, még picit volt, de az én bogár és rovarfóbiámmal... meeh :'(
- Könyvhét. Két nap is fent voltam! (Első nap kettesben Szimirzával, aztán második nap kettesben Vegazussal.)
- Mini-interjú a Molyfaggatóban ( http://moly.hu/merites-rovatok/molyfaggato-4 )
- Augusztusban megkértek, hogy szeptembertől váltsak "főnököt", ezáltal a helyi színházhoz tartozom papíron és nem csak ott van az irodám. Ugyanaz a társaság, jobb meló, több munkaóra, picikét jobb fizu, de imádom. És minden előadást munkaköri kötelességem megnézni.
- Megvolt az a nap, amikor ugyanott kezdesz reggel 8-kor és ugyanazon a munkahelyen végzel este 9-kor... X)
- Megvolt az a három hét, amikor nem sokat voltam otthon...
- Megvolt az első castingom... szerencsére csak helyettes voltam és nem én castingoltam.
- Megvolt az első premierem, premier partym, premier party utáni láblógatás éjfél utánig (After party after party?).
- Láttam balettelőadást élőben. Ingyen. Páholyból. :)) https://moly.hu/karcok/811494
- Rendeltem AliExpressről.
- Lettem szerelmes rádiójátékba. (Welcome to Night Vale)
- Játszottam havi challenge-t instán. (Több fordulót is.)
- Kaptam virágot vadidegentől...
- Felkértek, hogy legyek a Könyvmoly Párbaj szervezője. Elvállaltam.
- Felkértek, hogy legyek az egyik Merítés rovat szerkesztője. Elvállaltam.


❖❖❖❖❖


VÁRÓLISTA csökkentés 2017

Már negyedik éve jelentkezem Lobo kihívására, aki az Olvasónapló bloggere. Itt a molyos kihívás linkje és itt olvashattok bővebben a kihívásról a blogján.

ALAPLISTA
ALTERLISTA


❖❖❖❖❖
Nagyobb kihívások 2017-ben

Minden évben beletörik a fejszém néhány nagyobb kihívásba, de ez nem tart vissza attól, hogy jelentkezzek rájuk újra és újra. Persze jó néhányat sikerül évről évre teljesítenem. ;)

- Nálam a magánkönyvtár(am)é és őket választottam ki: 


- Az a lényege, hogy évről évre ki kell választani fixen X könyvet, amit a kihívás végéig el kell olvasni. Csere, könnyítés nincs és kizárólag az adott műfajokhoz kell egy-egy könyvet kiválasztani. (+1 év +1 könyv)



- Igazából ez is a magánkönyvtárunk csökkentését tűzi ki célul, így sok az átfedés. Mondjuk az összes nagy kihívásomnál nagy az átfedés, mert tutira megyek. :P Szóval a feladat: „Legalább 12 db olvasatlan könyv elolvasása 2017-ben, amit 2016-ban szereztetek be (kölcsönkérés nem ér!).”



- Ez az a kihívás, amit mindig elbukok néhány könyvvel, de nem bírom abbahagyni a próbálkozást. Egyrészt egyszer csak sikerül majd, másrészt, ha csak pár klasszikust ismerek meg minden évben, az is valami!



- Ez is várólista csökkentős kihívás, amihez kell egy 24 könyves alaplistát és egy 12 könyves alterlistát összeállítani. (Kb. a fentiek vegyesen, szóval nincs külön kép hozzá.) 
- 12 hónap alatt el kell olvasni 12 sorozatot. Ezen nincs mit ragozni, az a lényeg, hogy 11 sorozat esetében 3 részt el kell olvasni és egy 12. sorozatból 2 részt. (A 12. sorozat az előző évi kihívás kedvencei körül kerüljön ki.) 
- Páros kihívás, amihez most össze kell rakni egy 12 könyves alaplistát és január 15-e után kapunk egy random alterlistát (egy másik moly alaplistáját). A kihívás végéig a két listáról összesen 12 könyvet el kell majd olvasni. (Még készül az alaplistám. :D) 
- Jah, ez is a sajátjaimat célozza meg. ;) Sajnálom, de igyekszem visszatérni a könyvespolcom tartalmához, ha már 2016-ot 120 új könyvvel zártam! 
- Ez is trükkös: önálló regényeket KELL olvasni, mégpedig 50-et, ami elég nehéz, mert manapság már szinte MINDEN SOROZAT! XD Persze van extra nehezítés: néhány feltételnek is meg kell felelniük a könyveknek… 
- Extra nehéz kihívás a nagyon kitartóaknak. Ezt kábé lehetetlen teljesíteni… 
- Extra nehéz, akárcsak az előző, de jobbak a szempontok. TALÁN lehet teljesíteni. Mondom: talán…

❖❖❖❖❖
2017, vagyis Becsenget az Új Év Book Tag

A taget egy angol oldalról nyúltam: Dreamy Addictions!

A legjobb könyv és/vagy könyv sorozat, amit 2016-ban olvastál:

Legjobb könyv:

Legjobb könyvsorozat(ok):

Nemrégiben (= 2016-ban) megismert írók, akiktől szívesen olvasnál még:


Melyik könyvből készült film/sorozat adaptációt várod a leginkább?


Nevezd meg a karaktert, akitől nem sajnálnád az éjféli csókodat! (Ha van ilyen.)

Will Coopertől a Slammed – Szívcsapásból!
Sajnálom, de imádom ezt a jópofa, felelősségteljes pacákot, ezért hivatkozok rá minden ilyen balgaságnál. ;)



Mik szerepelnek a 2017-es várólistádon? (Hogy ne legyen túl hosszú a lista, elég a TOP 5 várva várt!)

TOP 5 várva várt MAGYAR szerzős

TOP 5 várva várt külföldi szerzős

Mennyi könyvet remélsz elolvasni 2017-ben?

Mangák és képregények nélkül úgy 150 könyvet jó lenne elolvasni. :’D

Részt fogsz venni a GoodReads Reading Challenge-en vagy bármilyen hasonló (esetleg várólista csökkentő) eseményen?

Igen, lásd EBBEN a bejegyzésben feljebb! :P
Amúgy rendszeresen jelentkezem mindenféle kihívásra, várólista csökkentőre és hasonlókra, mert szeretem a kihívásokat. Szeretem, hogy megkönnyítik a következő könyv kiválasztását – hiszen mindig tudom, mit KELLENE olvasnom legközelebb, ha tudom, mi fog lejárni kihívásilag. :D 

Tettél bármilyen újévi fogadalmat? (Blogos, könyves, satöbbi.)

Igen, lásd EBBEN a bejegyzésben feljebb! :P

Kiket hívsz meg a book tagre?

@NagyDorkát, az Anya olvas blog íróját
@K_A_Hikari-t és @Ashley_Redwood-ot, az Írásaim Tárháza bloggereit
@Macsii-t, a The book world íróját
@reta09-et, a HaBár, a könyves kocsma bloggerináját.

A tag szabadon vihető, mint általában!
❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
❖❖❖❖❖


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése