2017. január 22., vasárnap



Miranda Kenneally: Kivédhetetlen szerelem (Hundred Oaks)



– Egy bölcs ember egyszer azt mondta: „A viszonzatlan szerelem még a mézet is keserűvé teszi”
– Na és ki mondta ezt a nagy okosságot? Talán Gandhi?
– Nem egészen. Charlie Brown a Snoopyból. – vigyorodott el apa.


Fülszöveg:
Aki szerint az amerikai foci és a csajok nem férnek össze, az nem ismeri Jordant! A tizenhét éves lány a gimi csapatának kapitánya és irányítója: bitang tehetséges játékos, és a foci a mindene. (Az már csak hab a tortán, hogy a pályán folyton szívdöglesztő hapsik veszik körül…) Csapattársai tisztelik és szeretik − igaz, csak haverként tekintenek rá. De Jordannek amúgy sincs ideje pasizni, fontosabb, hogy egyetemi sportösztöndíjat szerezzen. Na meg hogy az apja végre elismerje a tehetségét.
A dolgok akkor kezdenek bonyolódni, amikor Ty Green, a kiváló irányító beiratkozik a suliba. Az irtó dögös srác egyszerre jelent veszélyt a lány posztjára és a szívére, Jordan pedig életében először elbizonytalanodik: vajon nyerhet-e a pályán és a szerelemben is?

Könyv információk:

Eredeti mű: Catching Jordan
Eredeti megjelenés éve: 2011

Móra, Budapest, 2014
344 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9789631197587 ·
Fordította: Vince Judit Andrea
Hundred Oaks sztorik:

Becsavart szerelem

+
(Az értékeléshez olvass tovább!     )

Miért olvastam el?
Szeretem a LOL kiadói sorozatot és néha jól esik egy kis lightos-romantikus történet. Régóta tervezem, hogy átrágom magam a LOL-könyveken, de ehhez a vgéső lökést az adta meg, hogy megjelent a következő Hundred Oaks sztori. (Meg persze kihívása is volt. ;))

Szerintem…

Nagyon kedvfüggő, hogy mennyire tetszik az olvasónak a könyv… Voltak benne nagyon jól elkapott, humoros részek, de alapjaiban mégis csak egy fiús lányról szól, aki meglát egy pasit, ettől pedig megbolondulnak a hormonjai, és BUMM! Átmegy idiótába. (Az első találkozásuk még tetszett, mert vicces volt.)

A kedvenc *hajtépés ON*-pillanatom: 

Pedig gyakorlatilag én is pasi vagyok. Úgy értem, leszámítva az átkozott hormonjaimat, amitől legszívesebben ráugranék Tyra meg Justin Timberlake-re.


Ezt vágynak nevezik, nem szerelemnek, vagyis ha innen nézzük, akkor a regény nagy részében főszereplőnk, Jordan (Jordan Woods) legszívesebben rávetné magát CukiFiú1-re, Ty-ra (teljes nevén Tyler Green).
Az első szerelem, első csók, első alkalom vonal… Bah. Untatott.
Kösz, ehhez öreg vagyok.

Viszont nem vagyok öreg azokhoz a történetekhez, amik egy összetartó banda bolondozásairól, a gyermekkori legjobb barát (Sam Henry) idiótaságairól és a családi csatározásokról szól! Kifejezetten élvezetes volt a csapaton belüli összetartozásról - közös bulik, kajálások, egymás szívatása, belső poénok - olvasni!
Amikor a szépséges félisten Ty nincs a képben, akkor Jordan a maga és a csapata problémáival van elfoglalva. Igyekszik elérni a vágyott sulit, az édesapja megbecsülését és megszervezni, hogy minden rendben legyen a football csapata körül.

Összességében

Én nem olvadtam el Ty-tól, az meg, hogy a főszereplő csajszinak eldurrant az agya egy izmos testű, szép szemű pasitól… No comment. Ezerszer jobban élveztem a baráti bolondozásokat meg a bandázást a csapattagokkal, mint Ty felbukkanásait. A családon belüli ellentétek és Jordan fixált iskolaválasztása adott némi extra feszültséget a történethez, ami nekem tetszett, de néha kínos volt olvasni a kamaszlány butaságait… meg a verseit*.

*(Kitekintés: A versek borzasztóak voltak, alig bírtam rávenni magam az elolvasásukra, miután leesett, hogy azoknak is van a történethez kapcsolódó mondanivalója.)

Minden problémát félresöpörve be kell látnom, hogy CUKI volt, a vége pedig aranyos – ráadásul pár óra alatt kiolvasható. Ez olyan „egynek elment”-kategória nálam, mert olvastam már ennél jobb LOL könyveket (és nagyon remélem, hogy az új Hundred Oaks regény jobban fog tetszeni).

Az én kedvenceim: a kamubaba projekt, a csapatagok közötti bajtársias barátság és SAM HENRY! Őt az első másodperctől imádtam!

Értékelés: 3,5

Kedvenc borító:
A 2017-es török Yabancı Yayınları kiadott / kiadni tervezett borítót tartom a legjobbnak! Annyira szuper és annyira illik a sztorihoz! Az eredetit sem tartom rossznak, de magyarnál a műkörmök kiverték nálam a biztosítékot…


Ajánlom, ha szereted… azokat a sztorikat, amikben a főszereplő egy fiús lány; …a sportos regényeket; …a LOL-sorozat könyveit; …a „szomszéd srác” történeteket.

Nem ajánlom, ha nem bírod… a hormonbajos tinikkel kapcsolatos történeteket; …a fiús lányok megzakkanós sztorijait; …az NFL-t vagy általában azokat a regényeket, amikben a (fiús) sportok vannak főszerepben; …a modern lányregényeket.

Kedvcsináló idézetek:
– Cső, srácok – köszönt Ty, és a babakocsira nézett. – Ez meg mi a halál? Csak nem a sátán ivadéka?
– Hé, vegyél vissza, haver! – figyelmeztette Henry. Komoly képet vágott, és átkarolta a vállam. – A gyerekünkről beszélsz.
Ty elvigyorodott, majd szemügyre vette Jerry Rice-t.
– A szeme a szívbajt hozza rám. Amúgy sejtettem én, hogy van köztetek valami.
– Jól sejtetted – bólintott Henry. – Woods a férjem, én pedig a felesége vagyok.
Amikor a viszonzatlan szerelem a legdrágább kínálat az étlapon, néha jobb, ha elfogadjuk a séf aznapi ajánlatát.
– Mi a frászért nézted, ahogy átöltözöm? – kiáltottam fel.
– Hogyhogy miért? Hát mert pasi vagyok – mondta magától értetődően, aztán felrázta a párnáját, visszadőlt rá, és lehunyta a szemét.
– Jordan, szólhattál volna, hogy nagymama leszek – mondta anya, de közben Henryre villantotta a mosolyát.
– Én sem tudtam róla – válaszoltam. – Henry titokban tartotta a terhességét. Nem bánod, hogy edzés alatt vigyáznod kell erre a vacakra?
Henry a képzeletbeli melléhez kapott.
– Ez a vacak a mi fiunk, Woods! – kiáltotta felháborodva.

◈◈◈◈◈
A képek a Pinterest táblámról származnak: Hundred Oaks
Catching Jordan borítók a GoodReads-en.
◈◈◈◈◈


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése