2016. november 24., csütörtök



Kelly Oram: Cinder ​és Ella (Cinder és Ella 1.)



– Hamarosan halálra rémítheted, ezt megígérhetem. – A lányokra vigyorogtam. – Úgy tervezem, hogy megkérem, segítsen cipelni a dobozaimat a költözéskor.
– Intézd úgy, hogy ing nélkül csinálja – kérte Juliette.
– Jules! – hörgött apa. – Ez a Brian Oliver-ügy lesz az oka, ha idő előtt megőszülök.

  
Fülszöveg:
Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés…
Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képest a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?
  
Könyv információk:

Eredeti mű: Cinder & Ella
Eredeti megjelenés éve: 2014

Móra, Budapest, 2015
400 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9789634150374 ·
Fordította: Vándor Judit
Sorozat:

2. Happily Ever After (angol)

(befejezett)
(Az értékeléshez olvass tovább!     )

Miért olvastam el?

Szeretem a LOL-kiadványokat, illetve odáig vagyok a tündérmesék újraértelmezéséért is! Bár nem a Hamupipőke a kedvenc klasszikusom, azért akadnak jó feldolgozásai. (Olvasás után rádöbbentem, hogy például EZ!)

A regény felépítése és stílusa

A történetet a két főszereplő meséli el: Ella, aki igazi könyvmoly és az ő Cinder-je/-e, akiről jó ideig nem tudunk mást, mint hogy egy Ferrari 458 tulajdonosa és Kaliforniában (Los Angelesben) él.

A könyv roppant meredek módon kezdődik: egyből egy halálos autóbalesetbe szaladunk bele, ami abszolút rányomja a bélyegét a könyv első részére… és ugrunk is egy kicsit az időben: a főszereplőnket hónapokkal később, súlyos sérülésekből felépülőben kapjuk vissza.

HAMUPIPŐKE?!

Tényleg Hamupipőke történetről van szó, hiszen Ella bekerül az édesapja „új” családjába, ahol a két szőke szépség tesóra jut egy dögös, kedves anyuka is. Idilli. (Spoiler: Szerencsére a Hamupipőke tündérmese leggyűlöltebb vonalát kihagyták, ugyanis itt az egyik nővér szívatását leszámítva nem gyötrik az otthoniak a főszereplőt. A gutaütás kerülgetett az összes feldolgozásnál, amikor a mostohák (akár az anya, akár a testvérek) jöttek és belerúgtak az amúgy is padlón lévő Hamupipőbe… Spoiler vége!)

Az egyik kedvenc filmemben (Los Angeles-i tündérmese) is hasonló a történet: a leányzó beszélget valakivel, akiről igazából elképzelése sincs, hogy kicsoda, de aztán ő rájön, hogy kivel levelezik, aztán várhatjuk, hogy a srácnak mikor esik le… 
Itt körülbelül ugyanez a helyzet, csak itt a fiúnak van nagyobb rálátása a kettejük életének a különbözőségére és ezáltal nem támogatja a személyes találkozást. Az ilyen történeteknél mindig azt várom a legjobban, hogy mikor kerülnek már végre szemtől szembe egymással!

Mindenféle spoiler nélkül mondhatom, hogy a KEDVENC részem az volt, amikor Cinder és Ella egymásra döbbent! Ennél jobban kitalált NAGY TALÁLKOZÁST még nem pipáltam, pedig találkoztam már pár hasonló tematikájú sztorival. (Alig bírtam levakarni a vigyort az arcomról a találkozós résznél.)

Szerintem…

…ha valaki ezt a könyvet nem bárgyú vigyorral a fején és nem önmagában ujjongva-szomorkodva olvassa végig, akkor valami baja van vagy rosszkor kapta elő a könyvet, de az biztos, hogy ezt a regényt lehetetlenség érzelmek nélkül, bokor arccal végigolvasni! Sajnos túl gyakran szóltak rám, hogy kissé betegesen vigyorgok olvasás közben és elmehetnék egy másik szobába olvasni, mert ijesztő vagyok. (Szeretjük a családot…) 

A másik „gond” az, hogy letehetetlen. Ha sikerült is bármi mást csinálnom olvasás helyett, akkor is folyton a könyv aktuális „problémáján” kattogtam. (Nem kell rosszra gondolni, olyasmire gondolok, hogy „Mikor tudja már meg végre Ella, hogy kicsoda Cinder?” vagy „Mi lesz a suliban Ellával?” vagy a tipikus / klasszikus „Mi jön most? Mi jön most? MI JÖN MOST?!”)

Összességében

Élvezetes, fordulatokban gazdag történet, aminek az egyik főszereplője egy könyvmoly blogger, a másik pedig egy könyvmoly színész – hát lehet az ilyen történetet nem imádni?! Ez az abszolút kedvenc LOL-om! (Legyünk optimisták: eddig…) Ide nekem egy saját Cindert (vagy egy Danielt*)!

*Az egyik kedvenc mellékszereplőm Ella fizikoterapeutája és dietetikusa: Daniel, aki egy dögös cukorfalat iszonyatos dumával! Imádtam az összes részét a regényben! 

Borító? Talán csak a borítót tudom felróni a könyvnek, ugyanis az marhára nem tetszik.

Értékelés: 5

Ajánlom, ha… szereted a LOL könyveket, az ifjúsági romantikusokat, az enyhén porcukros sztorikat és/vagy a tündérmese újrameséléseket! Továbbá ajánlom, ha bírod, amikor az egyik szereplő könyvmoly vagy híresség! (Vagy könyvmoly híresség, de ez már sajnos elég specifikus. ;))

Nem ajánlom, ha… nem bírod a tanácstalan tinik töprengését, a szépséges színészek szédítő szövegelését vagy a számítógépes szerelmeket.


Kedvcsináló idézetek:
– Nekem nem tűnsz magányos típusnak. Magabiztos vagy, kedves, és nagyon csinos.
– És két apa nevelt fel.
– Na és? – értetlenkedtem.
Vivian nagyot nézett.
Úgy gondoltam, az a fajta, aki érti a viccet, úgyhogy elvigyorodtam.
– Massachusetts volt az első állam, amelyik elismerte az azonos neműek közti házasságot, úgyhogy ne vedd sértésnek, de ez már lejárt lemez. Remélem, nem vártál különleges bánásmódot, vagy ilyesmit.
Vivian szeme felcsillant a meglepetéstől, majd szélesen elvigyorodott.
– Bírlak.
A tündérmesékkel az a gond, hogy rendszerint valamilyen rettenetes nagy bajjal kezdődnek. Értem én, hogy mi az oka. Senki sem kedveli az elkényeztetett hősnőket. Az igazi hősöknek próbákat kell kiállniuk – a tapasztalat erősebb egyéniséggé formálja őket, ettől válnak sebezhetővé és szerethetővé.
– Egy utolsó szívesség, és utána ragaszkodom hozzá, hogy pár nap szabadságot vegyél ki. Hazavinnéd a Drágaságomat?
Tetszett, ahogy Scottnak leesett az álla. Azt hiszem, én is pontosan így néznék ki, ha Brian tőlem kéri ezt a szívességet.
– Drágaság? – kérdezte zavarodottan Vivian.
Óvatosan rám pillantott, vajon értem-e, miről van szó, és órák óta most először mosolyodtam el. Legalábbis nekem óráknak tűnt.
– A Ferrarija. Azt nevezi Drágaságomnak. – Sóhajtottam, mert senki nem értette. – Mint Gollum A Gyűrűk Urában.
– Egy gyűrű…? – Még mindig semmi. Hátravetettem a fejemet, és felnyögtem. – Hogy lehetek a barátja olyan embereknek, akik nem értenek egy ilyen utalást?!

☆☆☆☆☆
Képgyűjtemény a Pinteresten: Cinder és Ella
Különböző Cinder & Ella kiadások borítói a GoodReads-en!
☆☆☆☆☆
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése