2016. április 25., hétfő



Virág Emília: Sárkánycsalogató (Hétvilág 1.)


 Köszönet a recenziós példányért az Athenaeum kiadónak!
(FB / Weboldal / Moly)


   - Egy gyáva féreg vagyok.
   - Igen, erről hallottam már – szólalt meg Hollus hangja a távolból. – A gyáva emberek mind elátkozott, szellemekkel teli erdőkben szoktak mászkálni éjszaka. Amúgy te most mi a fenét csinálsz? Lepergeted magad előtt az életed? Komolyan, kár beléd a kuruzslás.


Fülszöveg:
Józsi, a pizzafutár egyetemi hallgató egy másnapos reggelen utat nyit a világok között, s rászabadít egy sárkányt Budapestre. Nyomában ott van Béla, a lovag, akinek a sárkány tojására fáj a foga. Aki ugyanis megszerzi a sárkány tojását, elnyeri a szépséges királynő kezét.
Miután feldúlják az Oktogont, ellopnak egy tehenet és legyőzik a gonosz boszorkát, a tabletébe kapaszkodó, nyegle fiúról kiderül, hogy pont olyan nemes, önfeláldozó és hűséges, mint Béla lovag, s ketten együtt nagyon sok mindenre képesek szívük hölgyéért.

   Könyv információk:


   Athenaeum, Budapest, 2016
   328 oldal · puhatáblás ·
   ISBN: 9789632935294 

Hétvilág sorozat:



Megvásárolható ITT:
                                                     (Az értékeléshez olvass tovább!     )

Miért olvastam el?

Megfogott a címe, majd az elborult fülszöveg, aztán a borító tett kíváncsivá. Egyébként, amikor a kezembe vettem a regényt beleszerettem a borítójába. =^.^=  Annyira jópofa, annyira szép!


A történetről röviden, spoilermentesen…

Adott nekünk a Modern Léhűtő (Józsi), aki nem tudja, mit akar kezdeni az életével. Dolgozgat, tanulgat, még valami barátnőfélesége is van, akivel lehet anime-t nézni és videojátékozni, de… Minek elsietni a dolgokat? „Passzív” József aztán egy másnapos reggelen sárkányt idéz Budapestre kávéfőzés közben, aki hozza magával szegény Béla lovagot és az általa ellopott sárkánytojást. A férfiak sárkánybecserkésző hadművelete közben egyszer csak feltűnt Sára, aki Józsi barátja – és aki szeretne több lenni egy barátnál -, később pedig feltűnik Sára lakótársa is, Emese, aki miatt egy távoli világ varázstudójának a szíve hevesebben dobog mind ahányszor róla álmodik.

Ebben a regényben állatmenhelyre kerül egy sárkány, sütőbe egy hatalmas aranypettyes tojás, modern gyerek a középkorba, lovag a bitófa árnyékába, pálinka a szervezetbe, és ha ez nem lenne elég, egy csomó beszélő állat is feltűnik a színen. 

Ez a regény haláli! Jól esett az én kis urban fantasy kedvelő lelkemnek. (Elég régen olvastam azért direkt lassan egy könyvet, hogy tovább tartson...)


A regény nézőpontjai

Józsi mellé egész hamar bekerül Sára is „mesélőnek”, a regény kettéválik és a továbbiakban ők viszik előre a sztorit. Kisebb-nagyobb kitekintést ugyan kapunk másoktól (pl.: Béla lovagtól), de a fő szálakon Józsi elvan a varázslattal és a küldetésekkel, Sára pedig Egon sárkányt pesztrálja az állatmenhelyen. Kifejezetten bírtam a csajt, már csak az anime nézés és a számítógépes játékok miatt is, szóval nagyon élveztem az ő részeit… de a legjobb dolgok (Hollus, lidérccsirke, Béla lovag) mégis Józsival történtek.

Humoros, idióta, nevetséges volt - szerettem!

Bírtam, hogy nem veszi az írónő olyan hű, de komolyan az egészet – mindenféle szívfájdalom nélkül oldja fel a legkomolyabb helyzeteket is egy hirtelen, megdöbbentő, röhejes közbevágással. Olyan bolondságokat szúrt be néha, hogy majd megszakadtam a röhögéstől. (A kedvencem a lidércpipi felbukkanása a trónteremben jelenet volt!)



Szerencsére nem volt túlpoénkodva az egész regény, hanem akadt benne romantikus szál is, aminek külön örültem. Ráadásul akadtak folklór (népmesei) elemek is, amiket nagyon bírtam, például a segítségért kapott sípok, az állattá átkozás, a keresztút varázsereje vagy a rőzsehordó öregasszonynak segítés.

Persze van igazi története is az egésznek, de nem fogom elmesélni. Nagyon tetszett, ahogy mind jobban kibontakozott előttem az egész történet, kifejezetten érdekes volt, hogy mégsem minden móka és kacagás, egyeseknek az élete múlhat egy-egy rossz döntésen. A végét is szerettem a regénynek, meg voltam elégedve az elvarrt szálakkal.

Hogy kéne-e folytatni? Nem, nem hiszem. Komplett, kerek egész volt, de az írónőtől még szeretnék más fantasyt látni-olvasni, mert egyszerűen fantasztikus volt az első könyve. (Hol bujkált eddig?)

Kedvenc szereplők: Hollus, Sára, Emese, Józsi és EGON!!! ♡♡♡ (+ Akarok egy lidérccsirkét! Komolyan, egyszerűen imádtam a lidérccsirke részeit!)


Értékelés: 5*
 
*új kedvenc

Ajánlom, ha…
  • egy egyedi stílusú, ironikus-humoros hangvételű regényt keresel;
  • kíváncsi vagy egy igazi magyar fantasy-ra;
  • nem zavarnak a magyar nevek a regényekben;
  • szereted a sárkányos sztorikat;
  • kedveled a sokféle karaktereket és a blőd szituációkat;
  • érdekel hogyan lehet kotyogós kávéfőzővel portált nyitni a térben és az időben! 

Nem ajánlom, ha a fentiekre NEM a válaszod.

Kedvcsináló idézetek:
    Kivették alóla az otthont, az egyetemet, a pizzériát, Budapestet, a körutat, a gyrosost (az összeset), a tévét, a Dunát, a romkocsmákat, a BKV-t, és, te jó éj, emelte a homlokához a kezét, és érezte, ahogy kiveri a veríték, itt tuti, hogy nincs wifi! Hogy fog így segítséget kérni? Mit fog itt csinálni? Mi lesz az életével?!

Hollus (szerintem) - deviantart
    Józsi agyában ekkor kattant át valami. Gyanakodva pillantott a lovagra. Volt egy nagy fényvillanás. Aztán megjelent itt ez a tollas sisakos, kardos, talpig poros alak. Meg kint egy sárkány. Biztos, hogy a fickó többet tud, mint ő.
    - Te figyelj már… – szólította meg a lovagot, majd hirtelen elhallgatott, mert a sárkány egy hatalmasat ordított az ablak alatt.
    - Tudsz valamit erről? – mutatott a körút felé.
    Béla nem vette le a tekintetét az ablakról. A sárkányt figyelte, aki most hátat fordított neki, és azzal volt elfoglalva, hogy lezavarjon egy csapat turistát az aluljáróba.
    - Ő Egon – mondta. – A hét világ hírhedt és rettenetes sárkánya.
    Józsi bosszús lett:
    - Igen, azt mindjárt gondoltam, hogy nem egy mókus, azt meg látom, hogy rettenetes. A hét világot meg leszarom. Azt mondd meg, hogy mit keres itt.

    - Oké – lépett mögé Józsi, és kinyitotta a dobozt, amiben a pizzákat szokta szállítani. Kivett egy félliteres üveget, s a lovag felé nyújtotta.
    - Pálinka.
    Béla halványan elmosolyodott:
    - Ezt az egyet azonnal felismertem.
    Miközben a lovag elvette az üveget, a fiú elvigyorodott a lehetőségre, hogy valószínűleg minden párhuzamos világban van pálinka.


☆ ★ ☆ ★
☆ ★ ☆ ★



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése