2016. február 18., csütörtök



Mozizó 5. – Üdvözöljük Wayward Pinesban!

(Ismét egy Mozizó bejegyzés, 
az összes elérhető a mozizo címke alatt!)

Őszinte leszek… már eltelt némi idő, mióta befejeztem a az első (és eddig egyetlen) évadot, de azóta is fejelgetni kezdem a falat, ha eszembe jut. Az M. Night Shyamalan nevével beharangozott FOX sorozat néha teljesen kiborított, néha meglepett az okos megoldásaival, aztán az utolsó résszel elérte nálam a „falfejelgetős” -lelki állapotot. (Igen, ilyen lelki állapot abszolút létezik!)

Dráma? Misztikum? Sci-fi? 

Hahaha… röhög a vakbelem. Azt kell, hogy mondjam, hogy ennek az életben nem álltam volna neki, ha nincsen a könyv trilógia, ám annak ismeretében élvezhetetlen volt számomra. (Nem győzőm hangsúlyozni, szóval ezt még leírom párszor.) Hozzá kell tennem, hogy önmagában a sorozat JOBB, mint a könyv – még ha csak egy picivel is. Vagy inkább ugyanannyira elmennek? 
Nehéz két külön sztoriként kezelni, de mindkettőnek megvoltak a maga gyengepontjai, logikai bukfencei és erősségei. A kettőből talán lehetne egy nagyon jó 3. verziót csinálni, de az már ismét egy új adaptáció lenne csak, amire nincs semmi szükségünk már Wayward Pines kapcsán…

✖ ✖ ✖ ✖ ✖ 


     Wayward Pines (2015 - ) ~ Snitt, Port, IMDB


A könyvről már írtam – Wayward Pines trilógia – korábban a blogon, de akkor még csak annyit tudtam mondani az adaptációról, hogy tervezem és Juliette Lewist jónak tartom Beverly szerepére. Illetve csak ő olyan, akit így képzeltem el a könyv után… a többiek castingja elbizonytalanító volt.

CASTING- (gond)ok:

A legtöbb főbb mellékszereplővel meg random városlakóval és a szerepre beválogatott színészekkel meg voltam elégedve. Nagyon kevés ember okozott csalódást, mind negatív, mind pozitív értelemben. Említés szintjén azért megemlíteném néhány „kedvencemet”!

Totálisan jól muzsikált a főszereplő Ethan Burke-öt alakító Matt Dillon! Bevallom, kételkedtem a sikerében, pedig nagyon jól hozta a folyamatosan szaglászó FBI ügynököt és a családját féltő férfit is.


A nejét alakító Shannyn Sossamon szintén nagyon jó volt, a regénybéli Theresához képest pozitív csalódást okozott – bár ott se pite a nő, itt egy igazi kemény, védelmező anyatigris volt. Néha a fejemet fogtam ugyan tőle és a nehéz felfogási képességeitől, de nem szerepelt rosszul szerintem. (Inkább mintha tagadta volna az igazságot?)

FANTASZTIKUS, hogy mennyire jól eltalálták Pope sheriff karakterét Terrence Howard-dal! IMÁDTAM meg UTÁLTAM is egyszerre. Elképzelhetetlenül jól hozta a tenyérbe mászó, „ki, ha nem én?” figurát. Bónusz: különösen bírtam ezt a fagyi-mániás sheriff dolgot! :D


Toby Jones, akit Pilchert alakította annyira so-so volt nálam, hogy igazából akkor kezdtem el megkedvelni, amikor betekintést kaptunk a múltjába (a csapat összeszedése kapcsán). Persze nem lett kedvenc, mert már a regény olvasása közben megutáltam, de érdekes, hogy mennyire elkapta a figurát a színész.

Ben idősebb a vásznon – nagy, mafla kamasz srác. Meglepve néztem a szerepre castingolt Charlie Tahan-t, akivel a sorozat nézése közben sem sikerült megbarátkoznom. Egy.Katasztrófa.A.Srác! Semmi mimika, semmi színészi képesség, semmi játékosság. Abszolút karakter idegen módon állta, sétálta, feküdte, futotta végig a sorozatot és miatta rettegek a 2. évadtól! Új Generáció? Hahahaha… *félek!*

(SPOILERES!)
MEGLEPŐDTEM rajta -dolgok!

Pam nővér egy igazi pszichopata a regényekben, de a filmen… Hát… MEGKEDVELTEM! Mi van? Persze nem a színésznő (Melissa Leo) miatt, hanem mert egyszerűen nem ő volt a Gonosz.

Carla Gugino, akit Kate szerepére szerződtettek, az egyik kedvencem lett a sorozatban, de sajnáltam, hogy kevésbé tökös, mint a regénybéli Kate. Igazából a férje és a vele való kapcsolata annyira jól van felépítve a könyvben, hogy azt esélyük se volt megvalósítani a forgatókönyv-íróknak, de ez, hogy meg se próbálták? Elszomorító…

Egyébként az Új Generáció-szálat, a „fanatizmust” és az egész iskola dolgot nagyon jól hozta a film. Sajnáltam, hogy ez a rész elsikkadt a regényben és csak érintőlegesen kaptunk infókat a suliról Ben által. Ugyan kicsit fennakadtam a tanárnőn, illetve azon, hogy mennyire tolja a szexet a gyerekeknek, de hiteles lett. Azt hiszem, hogy értem az Új Generáció logikáját és megértem a beléjük vetett „bizalmat”. Ők lehetnének a jövő, de sajnos az egész fanatista-életmód megrohasztotta az agyukat… Durva volt.

(SPOILER vége)

Íme, egy előzetes a sorozatból:

 Tetszési index:

- Ha olvastad a könyvet: nagy az esélye, hogy nem fog tetszeni.
- Ha nem olvastad a könyvet: meglepő, fordulatos, élvezetes.
- Ha már régen olvastad és/vagy nem jött be a könyv, de érdekel a sztori, akkor ez lehet jobban fog csúszni.

A könyvet nem olvasó nézőtársam (avagy a Történeti Tabula Rasa-m) cirka 5 percenként kérdezgette, hogy mi van?! Nyilván nem szükséges a sorozathoz az alaptrilógia ismerete, de néha az elkínzott arcomra pillantva képtelen volt felfogni, hogy mi a bajom. Ha engem kérdeznek arról, hogy melyiket ajánlom, az a válaszom, hogy: Kérlek szépen, inkább a könyvet olvasd el! A filmsorozat néhány olyan hibát kijavított, amitől a hajam égnek állt olvasás közben (Pl.: Ethan főnökének és Theresának a történetét vagy Pilcher lányáét...), de sokkal jobban élveztem a Wayward Pinesba került Ethan Burke történetét olvasni, mint nézni. 

Hozz kell tennem, hogy a film egy ponton teljesen ellene kezd menni a regénynek, így misztikus filmsorozatnak megfelel önmagában is! A kedves nézőtársamnak, a Tabula Rasamnak tetszett a sorozat és igazán élvezte a történéseket. Szerinte szép kerek a sztori így is.

ÖSSZEGEZZÜNK:

Nem rossz. Önmagában élvezhető: meglep, felháborít, megijeszt és elborzaszt! Én semmiképpen sem azonnal a könyv után ajánlanám, mert a nyomába sem érhet az eredeti történetnek! A legjobban akkor jársz a sorozattal, ha egyáltalán nem olvastad a trilógiát.

Adaptáció: 5/2 ☆☆

Adaptációnak botrányosan rossz, de elég sok ponton (főleg az elején és a karaktereket tekintve) megegyezik az első könyvvel. Sajnos úgy néz ki, hogy folytatni fogják a 2. évaddal a szériát 2016 nyarán, ami IJESZTŐ! Engemet a sorozat alakulása, főleg az utolsó rész nagy „meglepetése” annyira lesokkolt, hogy köpni-nyelni nem tudtam. Ó, abszolút folytatható, de felmerül bennem a kérdés, hogy akarom-e, hogy folytatódjon?
Csak én vagyok így ezzel?
✖ ✖ ✖ ✖ ✖ 

Jó olvasást és filmezést! Köszönöm a figyelmet!
A képek a Pinterest tábláimról vannak - Wayward Pines
A GIFek a tumblr-ről és a giphy.com-ról turkálva…

✖ ✖ ✖ ✖ ✖ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése