2015. augusztus 5., szerda



Marie Lu: Prodigy - Született tehetség (Legenda 2.)



„– Tudod, néha elgondolkozom rajta, hogyan alakultak volna a dolgok, ha én csak… egy nap találkoztam volna veled. Mint ahogy normális emberek szoktak. Ha, mondjuk, összefutok veled az utcán, egy napsütéses délelőtt, és arra gondolok, nahát, milyen csinos vagy, megállítalak, kezet fogunk, és csak annyit mondok, szia, Daniel vagyok.


Fülszöveg:
Miután sikerül megszökniük a Köztársaság hadseregének Los Angeles-i erődítményéből, June és Day megérkezik Vegasba, és ekkor megtörténik, amire senki sem számított: az Első Polgár meghal, és a fia, Anden veszi át a helyét. Miközben a Köztársaság egyre közelebb sodródik a káoszhoz, hőseink csatlakoznak a lázadó Patriótákhoz, akik segítenének Daynek megmenteni az öccsét, és átjuttatnák őket a Kolóniákba. Cserébe egyetlen dolgot kérnek: June és Day ölje meg az új Elsőt.

Esélyt kapnak rá, hogy megváltoztassák a nemzet sorsát, hogy hangot adjanak a túl rég óta hallgatásra kényszerített nép óhajának.

Ám June hamarosan rájön, hogy az új Első Polgár egyáltalán nem olyan, mint az apja volt. Így hát döntenie kell. Mert mi van, ha Anden valami újnak a kezdete? Mi van, ha a forradalom többről szól, mint veszteségről és bosszúról, haragról és vérről? Mi van, ha a Patrióták tévednek?

Könyv információk:

Eredeti mű: Marie Lu: Prodigy
Eredeti megjelenés éve: 2013

Könyvmolyképző, Szeged, 2013
358 oldal · puhatáblás · 
ISBN: 9789633730584 · 
Fordította: AncsaT
A sorozat részei:




(befejezett)

Szerintem:
Akárcsak az első részt, ezt is egy TEO (Tömeges Együtt Olvasás) keretein belül kezdtem el olvasni… május 11-én. Valahogy nem éreztem késztetést a könyv végére éréshez, pedig nem volt rossz vagy vontatott vagy unalmas. Csak nem ment… Igazából a befejezésnél jöttem rá, hogy lehet nem is kellett volna végigolvasni. Napokig ültem döbbenten a könyv felett és képtelen voltam feldolgozni a sokkot, amit az írónő okozott!

Normális?! Nem normális! Még hátra van egy rész, ami remélem egy fantasztikus lezárást kap - én pedig egy cukormázas happy endet June és Day párosának!

Reménykedem. Maradjunk ennyiben.

A történet fordulatos és DÖBBENETES! Több nézőpontból megismerhetjük Andent, Kaedet, Dayt, June-t, Metiast, a Köztársaságot, a Patriótákat és a Kolóniákat is! Mindenen átnyargalunk, mindent felfedezünk, miközben aggódunk a tervek sikerességéért, a főhősök testi és lelki épségéért, illetve mindent egybevetve: én minden miatt aggódtam!

A sztori fő szálával képtelen voltam azonosulni, ugyanis egy számomra kedves szimpatikus főszereplő megölése a cél. Nyújtottam, nyújtogattam az olvasást, hogy ne sikerüljön a terv. (Tudom, butaság. Ez van, srácok!) A mellékszál viszont nagyon tetszett. Imádtam June és Day kettősét, bírtam a bepofátlankodó-beszólogató Kaedét, illetve érdekesnek tűnt a különös és rejtélyes DeSoto. Talán csak Tess nem érdekelt cseppet sem, az első részben nem tűnt ennyire feleslegesnek.


Miért érdemes elolvasni? Végre megismerjük ANDENT! Komolyan ő volt a sztori egyik fénypontja a szerelmesek mellett.

Kedvenc jeleneteim: a Metias-os részek. June+Day mi lett volna, ha… részeik.

Értékelés: 4,5

Hisztizhetnék bővebben:
Metias és June a múltban
Nem tagadom, hogy az utolsó részét a könyvnek alig bírtam elolvasni. Régen érintett annyira meg történet, hogy ne bírtam volna olvasni a könnyek kipislogása és törölgetése miatt… Persze  ettől eltekintve is voltak mélypontok a sztoriban: a már említett gyilkossági terv, a főszereplők megsérülése, hirtelen halálok, könnyes víziók főszerepben a szeretteikkel, de voltak nagyon kis nyálas percek is. Nem kell elbizonytalanodni!

Az előző résznél sokkal jobban belemegyünk a harcokba, a lázadásokba, a társadalmi különbségekbe és a karakterek lelki világába! Az első részben már megismert Kaede üde színfoltja volt a cinikus beszólásaival, Anden pedig nem csupán egy híres ficsúr már a szememben, hanem egy értelmes férfi, akinek az átgondolt tervei megváltoztathatnák a jövőt.

Egyébként a történet vége felé a főszál már kisakkozható, így egyáltalán nem ért meglepetésként, hogy kik állnak a dolgok mögött, VISZONT mégis van egy csavar a befejezésnél, ami után azt kívántam, bár tévedtem volna az árulók kilétét illetően…
//Persze nem függ össze, de valamit valamiért. ;P//


Különösen tetszett, hogy élesebben felmerültek a June és Day közti társadalmi különbségek. Voltak összeütközéseik, a skacok többször elgondolkodtak azon, hogy mi lett volna, ha azonos szinten élnek és/vagy másként találkoznak. Az én szívem minden mi lett volna, ha… témájú dolognál elszorult miattuk.

Idézetek:
– Igazi hírességnek számítasz nálunk – próbálja a katona túlkiabálni a zajt. Úgy tűnik, ez az egész őt sokkal jobban izgatja, mint engem. – Az a lázadó, akit a Köztársaság képtelen elkapni. Hidd el, holnap reggelre tele lesznek veled a lapok.

Ki vagyok én, hogy mocskos csavargó létemre, akinek lyukas a zsebe, azt képzelem, hogy majd velem marad ez a lány, miután együtt lógtunk pár hétig? Majdnem elfeledkeztem róla, hogy June előkelő családba született, olyan emberekkel járt össze, mint az ifjú Első, puccos vacsorákra és estélyekre volt hivatalos, miközben én ehető maradékra vadásztam a Lake kukáiban.

Kaede hangos röhögése szakít félbe.
– Elpirultál, Iparis – mondja. – Ennyire örülsz neki, hogy Anden beléd van zúgva?
– Dehogyis! – mondom, kissé talál túl gyorsan. Érzem, hogy lángol az arcom, bár szerintem csak mert Kaede felbosszantott.
– Ne légy már olyan piszkosul elszállva magadtól! – mondja. – Anden igenis jóképű srác, rengeteg hatalommal és lehetőséggel. Biztos, hogy Day is megérti.

✪✪✪✪✪
A képek a Pinterest táblámról származnak – Legend (Marie Lu).
Különböző kiadások borítói a GoodReads-en: PRODIGY!
LEGEND wikia – az angolul értőknek rengeteg plusz infóval!

✪✪✪✪✪

1 megjegyzés:

  1. Nagyon kíváncsivá tettél! Csak ismételni tudom önmagamat: megy a listámra!
    Rá kellene szoknom a gyorsan olvasásra, mert sosem jutok előbbre a listán. A baj az, hogy nagyon szeretek lassan olvasni, jól elidőzni egy történetben. Ördögi kör :D

    VálaszTörlés