2015. július 21., kedd



Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra

Kamu pasi a fagyöngy alatt…


„– Ez azért elég megalázóan hangzik rád nézve, nem?
Majd felnyársalt a szemével, de nem válaszolt.
– Úgy értem, milyen már, hogy a herceg fizet egy ilyen kis békának, mint én, amiért megcsókolhatja? Ez elég necces.”


Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni…

Amikor később Holly elhagyná a kabint, legnagyobb megdöbbenésére sikoltozó tinicsajok állják útját. Mert Nick valójában Dominic Wyatt, az őrülten népszerű ReadySet dobosa.

Az internetre pillanatok alatt felkerülnek a kettőjükről készült botrányos fotók, amik veszélybe sodorják az együttest. Dominic ezért ráveszi Hollyt, hogy a hajóút idejére játssza el a barátnője szerepét. A kamu kapcsolattal csak-csak megbirkóznak, na de a valódi érzelmekkel…

Könyv információk:

Eredeti mű: Marni Bates: Decked with Holly
Eredeti megjelenés éve: 2012

Móra, Budapest, 2014
302 oldal · ISBN: 9789631197754 · 
Fordította: Zalotay Melinda
 FIGYELEM!

Önálló regény, de van némi köze a Smith Gimi –sorozathoz. Érdemes az első része után olvasni, mert azután játszódik az időben…

Szerintem:
TÍPUS: E/1, váltott szemszög (Holly, Nick)

Totál aranyos, kikapcsolódáshoz tökéletes kis limonádé, aminek a vége kiszámítható már a cím/fülszöveg alapján is! Mégis egy nagyon bájosan és viccesen megírt történet, amit a kötözködős hangulatom ellenére sem vagyok képes 5 csillagnál kevesebbre értékelni.

A főszereplő páros nem az a durván nyálas, egyből egymásba zuhanós kettős, amilyenekkel általában a romantikus irodalom traktál, hanem két teljesen eltérő életvitelű, családi állapotú és világlátású fiatal. A menő, de stresszes rockzenész és a megzsarolható, de erőteljes személyiségű leányzó párosa engemet teljesen meggyőzött arról, hogy a sztori minden kiszámíthatósága ellenére is képes feldobni az embert egy döglesztően meleg napon!

Voltak hibái, persze… Némelyik szituációi is megjósolható volt, sőt az is különös, hogy a 18-21 éves pár nagyon cenzúrázottan szerelmes, de ez kimagyarázható azzal, hogy fiataloknak íródott ez a könyv. Látjátok? Mentegetem. IMÁDTAM!

Akiket utáltam: Holly nőnemű rokonai…

Értékelés: 5

Morgás a hibák miatt:
A már mentegetett hibák mellett még akadtak olyanok, amiket már nehezebb menteni. Például adott néhány szöveg (pl.: kösszép, hülyegyerek, Szent Habakuk!), ami a feltűnik Hollynál is, Dominicnél is, de egymástól függetlenül. Zavaró, mert két teljesen más baráti- és/vagy kultúrkörből származó egyén nem beszéli egymás szlengjét! A kösszép relatíve átlagos, ezért csak furcsának találtam, de ahogy ment a sztori már zavaró volt a sok ismétlés…

A szókincs-közösségen kívül egy másik nagy bajom a könyvekkel az előreutalgatás a cselekményben. Ejj, de megbánta; hű, de nem gondolta volna; de azt akkor még nem sejthettem, és a többiek… Komolyan fel nem foghatom, miért kellettek a(z egyébként ütős, vicces, kedves) fejezetek végére ezek a csúnya töltelék-mondatok. Hajtépés on volt minden fejezet végén.

A gonosz nőrokonok. Nem mondom, hogy nem kellett a történetbe, hiszen előre mozdították néha a cselekményt, de legszívesebben megfejeltem volna az ikreket egyszer-kétszer (naponta). A legszörnyűségesebb mégis a kalóriaszámláló volt! EVÉS KÖZBEN, ha közlöd velem, hogy az a Pizza, Rántott Hús, Sajt, Kenyér vagy Akármi (!) mennyi kalória és mennyit kéne futnom ahhoz, hogy leadjam – akkor én komótosan lerakom a kést meg a villát, megtörlöm a számat, felállok, mögéd megyek, és úgy beleverem a fejedet a(z üres) tányérodba, hogy onnan a mentő visz el…

Komolyan nem értékelem az ilyesmit.
Őszintén örülök annak, hogy a történetbe beleszövik azt is, hogy ez a hozzáállás ROSSZ, nem szabad így viselkedni és nem így kell élni és táplálkozni. Remélem az ifjabbaknak is lejön ez a tanulság.

Jövőtlenség? Olvastam volna még… (SPOILER)

Tényleg imádtam ezt a két buggyant cukorkát, de nem látom magam előtt a rocksztár és a nyuszika jövőjét… Annyira szívesen olvasnám tovább, annyira váratlanul lett vége! (Oh, persze itt nem arra gondoltam, hogy nem éreztem, hogy fogynak a lapok.)
Nick és Holly hogyan lesz képes fenntartani ezt a kapcsolatot? Mi lesz Hollyval az iskolában? Az elvetemült ReadySet rajongókkal? Hát a nagypapával? És az unokatesókkal?

Tele vagyok kérdésekkel. Nagyon jó könyv, de azért írhatna Bates egy újabb sorozatot, amelyikben rálátunk a páros életére… Durc.

Idézetek:
– A reggeli rosszullétek ellen nem tudnak adni valamit?
– Mi van? Mi köze ennek a reggelhez? – A hangja vészesen elhalkult. – Te azt hiszed, terhes vagyok?
– Öööö… – Hát ez gáz.
– Jó ég, csak nem attól féltél, hogy ide, a fürdőszobádba szülök neked egy zombiivadékot?
A csaj szemében veszedelmes fények gyúltak, mint aki le akarja tépni a bőrt a képemről. 

– És finoman csókol?
– Mi van? Ezt meg hogy érted?
– Tudod te azt – mondta, pedig épp arra céloztam, hogy nem, nem értem. – Olyan szép, lassan felizzó csókra gondolok, ami első érzésre könnyed, de aztán mégis nagyon beindít.
– Összezavarsz – vallottam be. – Mondasz itt mindenfélét, de amit hallok, az egy erotikus regény fülszövege.

– Nagykorúnak hittelek. Fel sem merült bennem a liliomtiprás lehetősége.
– Ó, pedig idősebb pasik elcsábításában utazom. Tudod, hányan kerültek már sittre miattam?
– De előtte a diliházba, az tuti.

A bejegyzéshez készült képgyűjtemény elérhető Könyvek – Marni Bates név alatt a Pinteresten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése