2015. június 12., péntek



Jakob Martin Strid: Hihetetlen történet az óriás körtéről



– Khm… Kutatásunk eredménye az, hogy ez itt egy teljesen hétköznapi körte…
– Csak éppen nagyon… hogy is fogalmazzak… öhm… NAGY. Sőt egyenesen…
– Óriás?


Fülszöveg:
A neves dán képregény-rajzoló gyermekkönyve rendkívül humoros és megannyi vad ötlet ölt testet benne. Aki szereti a kalandokat, a rejtélyeket és az izgalmas szerkezeteket, biztosan élvezni fogja!

Ismersz olyan kalózt, aki él-hal a görögdinnyéért? Láttál valaha mágneses fénytüneményt? Találkoztál már a Rémséges Tengeri Sárkánnyal? Ha nem, itt az ideje! És akkor az is kiderül, vajon mitől rejtélyes a Rejtélyes Sziget…

Micó, Sebastian és Glükóz professzor egy hatalmas körtéből vájt hajón indul útnak, hogy megtalálja Napváros polgármesterét, aki épp egy éve tűnt el. Átkelnek az Éjfekete-tengeren, ahol fura szerzetek segítik őket…


Eredeti megjelenés éve: 2012 (2002? - GoodReads szerint)
Kolibri, Budapest, 2013
104 oldal · ISBN: 9786155234538 · Fordította: Petrikovics Edit · Illusztrálta: Jakob Martin Strid

Szerintem:
Az úgy történt, hogy megláttam a címét, aztán a borítót és annyit mondtam: Hűűűű... ezt el kell olvasnom! Szerencsémre nem vagyok az a típus, akit elbátortalanít, hogy 26 évesen 3+ korosztály besorolású mesét vesz a kezébe. Tulajdonképpen nagyon is 3+os vagyok!

Első ránézésre elég borzalmas a borítón a bamba elefánt, a csúnya és pirospozsgás arcú (vagy csúnyán pirospozsgás arcú?) emberek és a citromszínű cica. De ez a körte, ez nagyon faja! Olvasás közben megszoktam és megszerettem a rajzolást, a könyv végére odáig lettem érte. Gyönyörű!

Imádom az illusztrált és kreatív tipográfiájú könyveket, ez egy nagyon aranyos, fordulatos mese volt. Hangulatos, bájos és tökéletes minden korosztály számára!

Összességében és megvalósításában Neil Gaiman: Szerencsére a tej című történetére hasonlít – csak az jobb és jobbak az illusztrációi is. Kicsit elborult, a valóságtól elrugaszkodott szösszenet.

Értékelés: 5

Negatívumok:

A cicának két alapállapota van: csukott szájjal létezés és kinyújtott nyelvű lét. Úgy éreztem, hogy FOLYTON ki volt nyújtva a kis, piros nyelve… ami elég durva a citromsárga macskán!

Az elefántnak valami nagyon durván bamba a feje. Ráadásul ez elbizonytalanított abban, hogy megszólalt-e egyáltalán. Megszólalt!

Full emberek között egy városkában élt egyszer egy nagydarab cica meg egy mini elefánt. Megvan?

További random képek, mert szépséges a könyvecske:



Idézetek:
– Hogy az a sistergős, tűzforró rebarbarakása! – bömbölte. – Azt mondta, hogy tüntessétek el a körtét, és nem azt, hogy mindenféle ócska kacattal töltsétek tele! Mégis mit gondoltok, mi ez? Egy lakókocsi?!

A sötétség olyan fekete és áthatolhatatlan és sűrű volt, hogy ha az ember kidugta a karját az ablakon, már a kézfejét sem látta…
– Egészen kellemes lenne, ha közben nem lenne olyan hátborzongatóan kellemetlen – jegyezte meg Sebastian.

– Na, idehallgasson, Karc polgármester! – kapta el Karc grabancát Lőpor ezredes. – Kereken negyvenhárom éve vagyok katona, és szíves-örömest megküzdök a hazámért és Napvárosért. De hogy egy körtére tüzeljek, csak azért, mert a vízbe esett… Így nem lehet viselkedni!

❀❀❀❀❀
A képek a RANDOM Pictures… nevű Pinterest táblámról származnak.

❀❀❀❀❀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése