2015. április 16., csütörtök



Veronica Roth: Négyes (Divergent 0,1-0,4)



„– Vigyázz, Tris! – mondom neki. Vigyázz, mit mondasz nekem, mert ez a csoport, amelyik olyan nagyra értékel mindent, ami rossz, egyszerűen képtelen megérteni, hogy ha az Önfeláldozóktól jöttél át ide, hogy kiállj önmagadért minden egyes pillanatban, az a bátorság netovábbja.”


KRITIKÁK AZ OLDALON:
Az alaptrilógia: A beavatott, A lázadó, A hűséges
Az angolul olvasott Négyes novellákról írtam korábban.

Fülszöveg:
EGYETLEN DÖNTÉS
amely megszabadít a múltadtól
EGYETLEN DÖNTÉS
amely meghatározza a jövődet
EGYETLEN DÖNTÉS
amely végérvényesen megváltoztat
EGYETLEN DÖNTÉS
és szabad lehetsz.

A New York Times sikerszerzője, Veronica Roth könyve kiegészíti a világszerte kedvelt Beavatott-trilógia történeteit, és nem csak azért, mert a sokak által megkedvelt Tobias szemszögéből meséli el a márt ismert eseményeket. A négy novellából és három rövidebb jelenetből álló kötet bepillantást nyújt a Tobias múltjába és lelkivilágába, így szerves részét képezi a trilógiának.

Eredeti mű: Veronica Roth: Four
Eredeti megjelenés éve: 2014
Ciceró, 2014
260 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789635399109 · Fordította: Logos

Szerintem:
Mióta megtudtam, hogy Négyes novelláskötetét is kiadja a Ciceró, azóta terveztem újraolvasni! Valahogy igazibb a történet az anyanyelvemen, ráadásul szeretem LOGOS fordítási stílusát is.

Egyszerűen imádom Négyest! Az ő szemszögéből olvasni hatalmas élmény, sokkal élettel telibb, mint Tris, sokkal szerethetőbb számomra! Imádtam a balul sikerült randijáról, a beilleszkedéséről, a barátairól olvasni, és átélni vele a tetoválásainak a létrejöttét. Ejj, nagyon kegyetlenül utáltam mindig is Ericet, de komikus volt végigélni az egyre szaporodó piercingeket a fején. 

A történetekből több kedvencem van, mint gyűlöltem – imádom Torit, Zeke-et, Amart, Uriaht, Shaunát!

Szóval benne van négy darab történet Négyesről: 3 db A beavatott cselekménye előtt történik, 1 db pedig közben, illetve a magyar kiadás tartalmaz még 3 olyan jelenetet, ami egy az egyben Tobias szemszöge, de a sztorit már ismerjük Tris nézőpontjából. Nem rémlik, hogy ezeket olvastam volna angolul…

A kötet tartalma:
A csoportváltó
A felavatott
A fiú
Az áruló
Az első ugró – Tris!
Vigyázz, Tris!
Jól nézel ki, Tris

Engemet ezek a novellák győztek meg arról, hogy Négyesért rajongani KELL, mert egy törékeny, mélyen érző cukorpofa és nem egy kifejezéstelen arcú, durva stílusú robot (akinek Tris kapcsán láttam anno). Azt ajánlom, hogy a második kötet után olvassa el a novellákat, akiket érdekel, mert elég fontos dolgokat spoilerez le Négyes családjára nézve. Mindenkinek csak ajánlani tudom a kiegészítő kötetet.

Értékelés: 5

Idézetek:
– Ha most a te félelem-szimulációdban lennénk… – szólalok meg. – Benne lennék egyáltalán?
– Én nem félek tőled.
– Persze hogy nem. Nem is úgy értettem.
Nem így értettem: Félsz tőlem? Hanem így: Elég fontos vagyok neked ahhoz, hogy szerepelhessek a félelem-szimulációdban?

Megesik velem néha, hogy kezdek kételkedni benne, valóban megtörtént-e velem mindez, mert az emlékképeim idővel elhalványodtak. Azt szeretném, hogy legyen valami, ami emlékeztet rá, hogy bár begyógyulnak a sebek, nem tűnnek el mindörökre. Mindig, mindenhová magammal viszem valamennyit. És ez a dolgok rendje, mármint a sebek esetében.
Ezt jelenti majd ez a tetoválás számomra. Egy forradást. És stílusosnak érzem ahhoz, amit igazolni hivatott: a leggyötrelmesebb fájdalom emlékét, amelyet valaha is átéltem.

Azon tűnődöm, vajon emlékszik-e még egyáltalán a tegnap történtekre, vagy már elrejtette az elméje egy külön zugában az emlékét, hogy különválassza szörnyeteg-énjét az apai énjétől. Az én tudatomban azonban nem léteznek efféle rekeszek, és apám valamennyi identitását egyszerre látom, egymásra rétegeződve: szörnyeteg és apa és férfi és a tanács vezetője és özvegy.

A képek a „Könyv – Divergent series” nevű Pinterest táblámról származnak és a „Divergent - Books+Movies” nevű WeHeartIt kollekciómból.

♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése