2015. február 7., szombat



Vavyan Fable: Holt volt, holt nem volt… (Banyamese)



„– A szerelem dióhéjban: előbb tangó, aztán kanossza – suttogta Samira. Érezte, hogy válaszul a testét tartó kéz kicsúszni készül a háta mögül.
– Az orgazmust is elironizálja? – kérdezte Zsömönfu.
– Akarja kideríteni?”



Fülszöveg:

Antidepresszáns, immunerősítő.
Adagolás: igény szerint.
Mellékhatások: gyakori röhögőgörcs, szívtáji felmelegedés, néha pityergés.
Hatóanyagok: humor, szeretet, szerelem, akció, őszinteség, tisztaság.

Vigyázat, ez egy Banyamese! Humort, varázslatot, hamisítatlan Fable-t, nyomokban vasreszeléket tartalmaz.

Eredeti megjelenés éve: 2014
Fabyen, Budapest, 2014
504 oldal · ISBN: 9789639300545

Szerintem:
Mindenki álljon meg egy percre és szenteljünk egy figyelmet ennek a könyvnek! Vagány, kemény csajszi főszereplő és nem tökös, de széplelkű és romantikus állatorvos férfi (fő)szereplő! Ez nagyon rám fért már, nuku nyafogás és férfi után riddogálás sem volt. Köszönöm.

Apropó! Ide nekem egy Zsömönfut! Imádom a palit!

Mondjuk amennyit nevettem az egyes szereplőkön, valószínűleg mindannyiukat szeretem, csak a feltűnően gonoszakat nem. Volt pár, nagyon izgalmas és fordulatos lett a sztori.

Tulajdonképpen az írónő visszatért A pepita macska és a Nászjelentés stílusához, amikért őszintén odavagyok, szóval én nem csalódtam ebben a regényben. Nem éreztem túlzónak a humort vagy a karaktereket – a jól megszokott kretén karikatúrák, elnagyolt stílusjegyekkel és picit misztikus-fantasy-s, hiszen szellemzsongás volt már az elejétől kezdve.

Ajánlás: A sztori egy kísértethistória! Szellemjárta szigeten esküvőt rendeznek, de egy vihar miatt ott ragad a násznép ürömanyástul, mindenestül. Olyanoknak ajánlom, akik szeretik Fable stílusát és bírják a szellemjárást!

Negatívum – alapjáraton szeretem az idézeteket, frázisokat és mindenféle elferdített szólást /mondást /közmondást, de már-már sok volt.

Értékelés: 5
Bővebben:
Nincsen spoiler

Mivel ez a bejegyzés az egyik Könyvmoly Párbajos könyvem, így muszáj spoilermentesen írnom, de ez egyébként se nehéz feladat a könyv kapcsán, hiszen a szokásos fordulat gazdag és sok szálon futó történet. A végén van pár nagy lelepleződés, de a sztori magáról a humoros esketésről és a kincskeresésről szól.
Engemet igazán kikapcsolt, annyi marha van benne… de annyi.

Samira és Zsömönfu

Picit tartottam a könyvtől, mert olvastam hideget-meleget róla, de tartom a mondást, miszerint a puding próbája az evés. Nagyon izgalmas volt az alaptörténet a kísértetjárta esküvői színhellyel, de jobban érdekelt a főszereplő nő – Samira. Jócskán kincsvadászosnak, kalandosnak tűnt, ami nem igazán volt összeegyeztethető a történettel, de a könyv végére mindent megértettem. Tetszett a soknevű, avagy hülyenevű Zsömönfu is, aki kivételes a már megszokott kemény zsarupasi karaktert vagy a magányos, de hősies férfit hozta. Nem! Zsömönfu (vagy Casablanca) egy szimpla, szexi hangú, békés férfi polgári állással és súlyosan terhelt családdal. Nem kevés időt eltöltenék vele Duzmavárban.

Zsömönfu bemutatkozik

„– És maga kicsoda?
– Tényleg ezt akarja? Jól van. Bemutatkozom, ha ráér. Casablanca Biscaya Cavall Conamore Dharma El Aziz Gnoma Maha Nemesis Sangraall Vadzsra Glock vagyok.”


Nem lehet komolyan venni a sztorit, se a karaktereket. Aki egy kalandos, romantikus történetet várt, az hatalmasat csalódott – pedig szerintem Vavyan Fable burleszkjei pont az elnagyzolt, önmaguk karikatúrájává változtatott szereplőkkel fenségesek.
De ugye - kinek a pap, kinek a paplan!

A történetről címszavakban:
  • Kínzókamra.
  • Kastély.
  • Esküvő.
  • Terhes menyasszony.
  • Kalózszellem(ek).
  • Náci(k).
  • Örömanya ürömanya.
  • Vérfertőzés.
  • Klasszikus vámpírölő készlet.
  • Szellemjárás.
  • „Seggszuális” függőség.
  • Anyaság.
  • Szülés.
  • Jósnő.

Idézetek:
– Megjelent egy erotikus kötet, A valami valahány árnyalata vagy efféle címmel – szólt egy korosabb hölgy. – Óriási sikert aratott, tehát további árnyalatos című regények árasztották el a piacot, az eredeti szerzőtől szintúgy, mint más betűfaragóktól, akik a bejáratott címadástól remélték műveik fogyását. Ajánlhatom az ön könyvének A farkam összes árnyalata címet?
– Nem rossz, mamika, de én biztos sokkal zúzósabbat fogok kitalálni.
A farokság ötven árnyalatához mit szólnál? – puhatolta Samira.

– A fotózásra később térjünk vissza – mondta Strigula. – A farkam nem közszereplő, tehát a használata nem ingyenes. Ha jól fizet, modellt állhatok. Szó szerint értem az állást, kivont karddal ugyanis huszonhat centis vagyok. Egyébként négy számjegyűek a hódításaim, úgyhogy vendégkönyvet tartok a hálószobámban. Már nem is számolom, hányadikat, a bukszák folyton telefirkálják. Megjegyzem, egy kiadó erősen érdeklődik irántuk.

– Mondd csak, ha izgalmas résznél jársz egy könyvben, betűről betűre becsülettel végigolvasod, vagy elugrasz a jelenet végére, a kifejletre éhesen?
– Molyolós típus vagyok, végigolvasom.

☆ ☆ ☆ ☆ ☆
A képek a „Fable Önálló Regényei” nevű Pinterest táblámról származnak.
További idézetek a könyvhöz < ide > kattintva.

☆ ☆ ☆ ☆ ☆

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése