2014. november 4., kedd



Rick Riordan: Csata a labirintusban (Percy Jackson és az Olimposziak 4.)



„A hősök megsérülnek. Vagy… meghalnak. És csak a szörnyek támadnak fel.”

1. rész: A villámtolvaj
Fülszöveg:
Y
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Percy Jackson semmi jót nem várt az iskolai nyílt naptól, de amikor titokzatos halandó ismerőse után két pomponkánydémonnal is találkozik, a dolgok még a vártnál is rosszabbra fordulnak.

A sikersorozat negyedik kötetében már a küszöbön áll az olimposziak és a Titán isten közötti háború. Még az eddig biztonságos menedéknek számító Félvér Tábor is sebezhetőnek bizonyul, amikor Kronosz és hadserege megpróbál varázshatárán belülre kerülni.
Hogy a támadásnak elejét vegyék, Percy és félisten barátai egy küldetésre indulnak a Labirintusba – a hatalmas, föld alatti világba, ami minden fordulóban újabb vérfagyasztó meglepetést tartogat számukra.

Y
Eredeti mű: Rick Riordan: The Battle of the Labyrinth / Eredeti megjelenés éve: 2008
Könyvmolyképző, Szeged, 2011 / 344 oldal · ISBN: 9789632454900 · Fordította: Acsai Roland
Y

Szerintem:
Y

Én ESZEVESZETTÜL imádom a labirintusokat! A legelső kedvencem ráadásul az, amelyikről ez a történet is szól: a Minótauruszé, Mínoszé, Daidaloszé!

Egyszerűen imádtam a modern labirintust, a benne mászkálást, a ki-/bejáratokat, a benne és a körülötte élőket… mindent! Jó, persze, húzós volt és nagyon tragikus, de *sóhaj* de imádtam! Ráadásul volt szfinx is! Az a rész nagyon tetszett!

(Leszögezném, hogy előrelapoztam… meg lehet dobálni, de az elinduló csapat MINDEN tagját a kedvenceim adták ki, szóval indulás után a könyv végére lapoztam ÉS megkerestem a neveiket, hogy élnek-e… Kicsit aggasztott Kheirón szövege.)

Régi kedvenc: visszatértek a kék ételek! Jupppiii!

Új kedvencek: Mrs. O’Leary, Kalüpszó, Héphaisztosz, Quintus és Eryption

Ahova mennék körülnézni: Három G Farm!

Értékelés: 5
Bővebben:
Y

Az előrelapozás legfőbb oka az volt, hogy Annabeth még 3 útitársat választott, aztán Kheirón közölte, hogy legyenek csak hárman vagy valaki nem tér vissza… (Mert a 3 szent / szerencsés szám.) Amikor mégis elindultak, akkor gyorsan előre ugrottam 300 oldalt. Ez van, nem bírom a stresszt! Egyik kedvencem sem halálozott el. Persze megint megszívtam, mert új kedvenc meg elhalálozott. Csúnya író!

Igazából még így is volt miért izgulnom, a cselekmény előrehaladtával pedig egyre több és több dologért. Úgy néz ki, hogy mindegyik könyv jobb és kalandosabb, mint az azt előző. Milyen lesz az utolsó rész?

Mindenesetre nagyon örültem annak, hogy Nico végre a drágáimhoz került és nem állt be a Kronosz-csapatba. Örültem annak is, hogy Geryon megpusztult és a farm jó kézbe került. A sztori elején idegesített Grover depizése és bár eleinte hobbinak gondoltam Pán kutatását, mostanra már drukkoltam, hogy megtalálja. Különösen tetszettek Percy álmai, mert most sokat álmodott a labirintushoz kapcsolódó mítoszokkal, történésekkel!

Szörnyek / lények / istenek:

Hekáté szolgálói – empuszák. Driád, azaz fanimfa. Najád, azaz vízinimfa. Pokolkutya. Hekatonkheir – Briareósz (bevallom ez új volt nekem, durván weird a kinézete). Ortheusz, kétfejű kutya. Szfinx. Telekhinek. Kampé. Hippalektryon (lókakas – nagyon durván bizarr). Dracénák és laisztrogün – régebben is felbukkantak.

Kisistenek és istenek:

Janusz, Héra, Pán, Héphaisztosz, Kalüpszó
Idézetek:
Y

– Most merre?
(…)
– Arra!
– Honnan tudod? – kérdeztem.
– Deduktív logika.
– Vagyis… csak a hasadra ütöttél. – fordítottam le.
– Mindjárt a fejedre is ütök, ha nem jössz!
Y

Évek óta nem láttam ilyet de rögtön megismertem: a McDonalds Happy Meal-es doboza volt.
A sült krumplikat a hamburgerekkel együtt a sírba öntötte.   
– Az én időmben még állatvért használtunk erre – jegyezte meg a szellem.
– Az is tökéletesen megfelelt a célra. Nem érzik a különbséget.  
– Megadom nekik a kellő tiszteletet – válaszolt Nico.   
– Akkor legalább a játékot hadd tartsam meg! – könyörgött a szellem.
Y

– Quintus… – tűnődött el Geryon. – Izmos férfi, katonásra nyírt őszes hajjal? Kardforgató?
– Igen!
– Nem tudom, kiről beszél – válaszolta Geryon.


Y Y Y Y Y
A képek a „Könyv - Percy Jackson” Pinterest táblámról vannak.
Y Y Y Y Y

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése