2014. augusztus 15., péntek



Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)



„Ver téged, te pedig hagyod. És ha ez szerelem, akkor neki soha senkit nem lenne szabad szeretnie!
- mondta Wesley”


                                                            Fülszöveg:


Ez a világ a férfiaké, de egy nő van legfelül.

Nora Sutherlin erotikus regényeiről híres és hírhedt – és van egy titka, amelyet túl sokan tudnak ahhoz, hogy ne kerüljön napvilágra. Nora legújabb kézirata más, mint az eddigiek: komolyabb, mélyebb, személyesebb – és Nora biztos benne, hogy meghozza számára az áttörést… De vajon lehet-e együtt dolgozni a kimért, karót nyelt angol szerkesztővel, Zachary Eastonnal? Hiszen ő mondja ki az utolsó szót, de maximalizmusa felháborítja Norát. Zach-et Nora szabados életmódja kergeti az őrületbe – és a tény, hogy egyre inkább vonzódik ehhez a nyílt, mégis titokzatos nőhöz.

Nora azt hitte, mindent tud arról, milyen, amikor az ember a saját határait feszegeti. De abban a világban, ahol a szenvedély maga a fájdalom, soha semmi sem ilyen egyszerű.

Ki lehet az a férfi, aki öt év távlatából is irányítani képes a nő minden gondolatát? És egyáltalán: ki is Nora Sutherlin valójában? Képes lesz-e valaha önmagának megválaszolni ezt a kérdést?






Eredeti mű: Tiffany Reisz: The Siren 
Eredeti megjelenés éve: 2012
Egmont-Hungary, Budapest, 2013
488 oldal
ISBN: 9789633433850
Fordította: Márton Andrea


Szerintem:


Azt hiszem, megtetszett az ilyen összegzés:

Borító: 5/3 <…a kulcsos jobban tetszik, és mindkettőt értem, de annak sincs sokkal több köze a sztorihoz…>
Nora: 5/5
Zach: 5/4
Wes: 5/5***** <Akarok egy házi Wesley-t :$>
Søren: 5/3 <Eric izé.. Alexander Skarsgård 5/5*>
Kingsley: 5/2 <nem nem nem nem szeretem, rossz előérzetem van vele kapcsolatban>
Sheridan: 5/4
Griffin: 5/3 <leginkább az ajtaja miatt kap pontot>
Michael: 5/4


Igazából megint egy jól összeválogatott karakterhadról van szó (mostanában a 2. ilyen könyv, bár a másik erősen ifjúsági kötet volt, ez meg a legkevésbé sem az), igazán minden igényt kielégítő férfiakkal. Ahány nő, annyi féle ízlés – ez a könyv pedig igyekszik a főbb Jungi alaparchetípusokat elénk pakolni. (Jungnál lejjebb*)


Összességében sajnálom, hogy nem folytatják a 4. résztől a sorozat kiadását, mert ha még egy olyan fanyalgónak is tetszett, mint én, akkor a történet igazán megérdemelné a folytatást.


Értékelés: 4



Agyonelemzős- spoileres:


Miért álltam neki?

Az a helyzet, hogy ez nem az én világom és mégis az. Igyekszem tágítani a látókörömet, folyamatosan bővíteni az ismereteimet mindennel, ami éppen az utamba kerül életem során – így jártam (jó) pár éve a bdsm, S/M, D/s irányzattal is.

Egyik molyos ismerősöm feltűnően rajong a sorozatért és ő ajánlotta. Aztán kitaláltak a sorozatnak egy TEO-t (Tömeges Együtt Olvasást) és becsatlakoztam az első résszel. Valahogy mindig elcsábulok a régóta tologatott könyvekre, ha többen nekiállnak és csoportosan olvassák. Nem tudom, miért van ez így…

Jobb borító és jobb cím

A borítót már említettem: nem tetszik. Egy pár vörös tűsarkú, aminek a sarkai egy ezüstszínű bilincsben vannak vagy egy darab vörös tűsarkú, ami egy vörös mobilon áll – sokkal jobb lenne.

Nora
A cím simán elszomorított, nem annyira illik a sztorihoz, bár kapcsolódik hozzá. (bővebben Jungnál*) Én három szóban foglalnám össze a könyvet: A nyolcadik kör! Tök jó cím lett volna.

Miért baromállat Nora Sutherlin?

Nagyon bírtam a főszereplő csaj szövegét, tetszik az élete – a jelenje. A múltja és a jövője már abszolúte nem jön be. A múltjáról nem fogok mesélni – le van írva a könyvben és a jövője is várhatóan úgy fog alakulni.

Wesley
Tetszett a filigrán, magabiztos nő. A kekeckedő, szóviccelő és gondoskodó írónő. A lázongó, pikáns ProDomme. Viszont rettenetes nagy kretén a szememben, tulajdonképpen minden miatt! - amit Wesley-vel tett az felháborít. A helyében örökre a kissráccal maradtam volna és elköltöztem volna valahova mocsok messzire minden egyébtől.

Érdekes, hogy egy BDSM témájú könyvnél döbbenek rá a született romantikus énemre… mondjuk általában így van ez nálam. Annyira nem látom magam előtt ezt a nőt szolgának, annyira nem érzem őt Szerepváltónak. Komolyan inkább látom Wes nett asszonykájának, aki erotikus regényeket ír.

Jung archetípusai Tiffany Reisz könyvében

Mások szemében meg én lehetek a kretén, de még a szex és szado-jelenetek közben is arra gondoltam, hogy annyira, de annyira eltérnek minden megmozdulásukban, megszólalásukban, tetteikben ezek a palik. Nora a „csábító nő” archetípus tökéletes modellje: SZIRÉN. Na, szóval akkor jó a cím vagy nem?! Szóval a Szép Helénánktól továbbmenve, milyen pasik dongják őt körül?



Az alap férfi őstípusok: testi férfi, csábító férfi, érző férfi és bölcs férfi. Amennyiben az anima-ideálokkal bővítjük az alaptípusokat a következő 7 típust kapjuk: testi férfi, fiú, hős, csábító, gondolkodó, apa, öreg Bölcs.




Søren
Az írónő férfijai a könyvben erősen vegyestípusúak, a jó pillanatban mégis az épp odaillő viselkedéstípust hozzák. Drága Wes a csábító-gondolkodó fiú; Griffin az egyszerű testi férfi; Zach a gondolkodó, hős csábító. A franciánkat még nem igazán értem, hiszen viszonylag keveset szerepelt – tudjuk, hogy szexi, francia, seggfej üzletember, aki nem mellesleg domináns. Azt mondanám, hogy hős és gondolkodó típus, de mivel foglalkozik Nora-val így apa típus is. És végül… Søren, az a rohadék Søren… Ő a legvegyesebb, mert mindenféle átlagfölé emelő tulajdonsággal megáldott szuperlényt írt Tiffany Reisz a személyében. Egyszerre óvó apa, gondolkodó hős, csábító testi férfi és ő a Bölcs is… Attól tartok azért utálom annyira Sørent, mert én is kegyetlen típus vagyok – szeretek mély lelki sérüléseket okozni… a szavaimmal. Másrészt azért imádom annyira Wesley-t, mert egyedül a fiú jelenség hiányzik Søren-ből, ami a kis eminensben meg megvan.


A befejezetlen sorozatok margójára…


Vannak szabályaim, úgy olvasási rangsorolás, mint a szívem összetörésének elkerülésére:


Egy sorozatnak akkor állok neki, amikor elérhető az összes rész a folytatáshoz! Álltál már ott toporogva az idegtől, hogy majd megvadulsz, mi következik, de még jó ideig nem tudhatod meg? Ha igen, ez a szabály érthető.




Egy sorozatnak akkor kezdek el, amikor az összes részét lefordították már magyarra! Tartok tőle, hogy fájdalmasan fog érinteni a 3. rész függővége, mert ritkán folytatok angolul sorozatot – na, jó: sosem. Tudok és szeretek angolul olvasni, de csak két esetben szoktam: az egészet angolul kezdem el vagy a teljes magyar könyv / könyvsorozat után újraolvasok angolul.


Kingsley
Két egyszerű szabály, amit idén már jó párszor megszegtem – mondhatni azonnal az Angelfall – Angyalok bukása (Susan Ee) könyvvel… Talán még el sem kezdték fordítani, pedig napokig letargiában voltam a folytatás hiánya miatt. Okultam az esetből és elég sokáig kibírtam, aztán a Shadow and Bone – Árnyék és csont (Leigh Bardugo) kifogott a kíváncsiságomon. Meg is bántam és nem is. Erre most olyanba fogtam, aminek kilátásba sincs a kiadásának a folytatása… Nem vagyok normális.


Idézetek:

– Csak nem randevúra hívtál, Wesley Railey?
– Nora, együtt lakunk. Ha randira hívnálak, az tulajdonképpen visszalépés lenne.
– Igen, de lakótársak vagyunk. Nem együtt élünk.


Sheridan

- Nem mehet ez így örökké, ugye? - kérdezte Sheridan. - Úgy értem, hogy kell, hogy legyen valami az életemben a munkán, a pénzen és azon kívül, hogy rád várok, hogy legyen néhány órád a számomra. Neked ott vannak a könyveid, Nora. Én is szeretnék valami ilyesmit, valamit, ami mindennél fontosabb nekem. Meg tudod ezt érteni?
Nora bólintott, és nem szólt semmit. Homlokát Sheridan homlokához nyomta, és ott nyugtatta. Majd gyorsan homlokon csókolta, és felállt.
- Hívj fel, ha meg kell mutatnom a pasinak, mi merre hány méter, kisasszony.
Nora az ajtó felé indult.
- Nekem is hiányozni fog, úrnőm.
Nora megfordult, és úgy megbillentette a kalapját, akár a némafilmek sztárjai.
- Legyél jó kislány!- mondta Nora, és kilépett, mielőtt meggondolta volna magát.



– Én a szüzeket, a perverzeket és a kurvákat szeretem – mondta Nora minden szabadkozás nélkül. – A legkevésbé sem érdekelnek azok, akik csak a móka kedvéért dugnak a hétvégén.
– Nem a szexről kellene szólnia a történetnek, Nora.
– Nem a szexről szól a történet, Zachary. Hanem az áldozatról. Caroline igazából vanília, hagyományos szexuális értékekkel rendelkezik. Így feláldozza önmagát azért, hogy azzal a férfival lehessen, akit szeret – feláldozza a jót a jobbért.




♪ ♪ ♪ ♪ ♪
A képek a „Könyv - Tiffany Reisz - Eredendő bűnösök” Pinterest táblámról származnak és egy tumblr oldalról, aminek a neve – The 8th Circle. Igazán szexi, érdemes megsasolni!


♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése