2014. július 1., kedd



Alice Clayton: Faldöngető (Koktél 1.)



– Te hadonászol, én horkolok. Mihez is kezdjünk a helyzettel?
– Füldugó és lábszárvédő?


Fülszöveg:


Caroline Reynolds magáénak tudhat egy fantasztikus, új lakást San Franciscóban, egy irigylésre méltó háztartási robotgépet… O-t viszont nélkülözni kénytelen (és itt most nem Oprah-ról van szó, kedves olvasók). Tervezői karrierje felfelé ível, irodája a kikötőre néz, egy bombasztikus cukkini kenyér receptje is az övé… de O-nak se híre, se hamva. Ott van neki Clive (a világ legaranyosabb cicája), a jó barátok, egy hatalmas ágy, csak O nem.

Azóta, hogy beköltözött új lakásába, az O nélküliség állapotát szexuálisan túlfűtött szomszédja tetőzi be, aki éjnek évadján olyan hangos faldöngetésben részesíti, amilyet még sosem hallott. Minden nyögés, náspángolás és… ez csak nem egy nyávogás volt? …hangsúlyozza a tényt, hogy nem csupán nem hagyják aludni, de még mindig meg van fosztva…, igen, helyes a tipp: O-tól is.

Majd belép a képbe Simon Parker (tényleg, Simon, kérlek, lépj be). Amikor a faldöngetés odáig fajul, hogy jóformán szó szerint kilöki a gazdáját az ágyból, Caroline, arcán kielégületlenséggel, rózsaszín bébidoll pizsamájában végre szemtől szembe kerül már sokszor hallott, de sosem látott szomszédjával. A késő éjjeli ütközet, nos, vegyes érzelmekkel zárul. Hmm! Ilyen vékonyka falak mellett, a feszültség bizony hatalmas…
Incselkedés, gúnyos megjegyzések, forró fürdőben lubickoló cicalányok a gyönyörű San Franciscó-i ég alatt – és ráadásként a legszexisebb almás pite, amely valaha készült. Mindez ott rejtőzik ebben az érzéki, szellemes, romantikus mesében.
 

Eredeti mű: Alice Clayton: Wallbanger / Eredeti megjelenés éve: 2012
Ulpius-ház, Budapest, 2013 / 424 oldal · ISBN: 9789632548043 · Fordította: Balázs Júlia


Szerintem:


Nincs mentségem, nem tudom mit vártam. Régen tuti elolvastam már a fülszöveget, de aztán eggyé vált az elmémben AZZAL a filmmel a sztori… *hatalmas sóhaj* Kezdjük az elején:
Egyszer láttam egy filmet. Számos pasas – a címe. A sztorija nem igazán érdekelt (kb. tök ugyanaz az alap, mint ezé a könyvé), de szerettem a szereplőit régebbről: Amerika kapitány (Chris Evans) és a Horrorra akadva paródiás csajszi (Anna Faris). Abban a filmben van ez az érdekes szexuális életet élő szomszéd pali és a sötétke csajszi… Amúgy jó film!
A lényeg a lényeg, hogy végig Chris Evans és az idiótaságai lebegtek a szemem előtt, amikor erre a könyvre gondoltam. Aztán elkezdtem olvasni… és felsírtam, mikor rádöbbentem kicsoda O és mihez is beszél a csaj. Kb. a 2. oldalon vesztünk el – én és az érdeklődésem… aztán egyhuzamban elolvastam mégis. Nevettem, kuncogtam, bárgyún mosolyogtam, lélegzet visszafojtva drukkoltam. Annyira nem az én könyvem és mégis tetszett! Ennek a könyvnek kéne egy új kategória:


Romantikus-burleszk!




Értékelés: 4


Továbbá:

Szeretem, ha előfordul a könyvekben az smsezés egyes emberek között, ha valamilyen buta szituáció közben megleshetjük a gondolataikat és persze: a zene. Különösen szerettem, amikor a falon átszűrődő zenével voltak elfoglalva.

A borító szerintem találó, tovább figyelemfelkeltő. Letisztult és magáért beszélő – tökéletes a könyvhöz. Emiatt nem is értem az olasz Mondadori ebook borítót és az indonéz Elex Media Komputindo borítót. Gondolom, drágák voltak az eredeti borító jogai nekik.





Dreamcast-om -

Nálam a legtöbb (mindegyik) fekete hajú és kék szemű pasi helyett Ian S. ugrik be, de mégsem szerepelhet minden ábrándképemben Ő! Simon Parker személyére igyekeztem további kedvenceimből meríteni, így akik szerintem vígan betölthetnék a helyét:




Josh Duhamel és Jensen Ackles – bármelyikük eljátszhatná Simon szerepét, hiszen kisfiús, zabamániás, borostás, Colgate-mosolyú szívtiprók. Tudom se fekete üstök, se tengerkék szemek, de juszt is!

Caroline szerepére könnyebb volt nőt találni, mert GoodReads-en és Pinterest-en is találtam tökéletes hölgyeményt. (Sajnos nem tudtam kinyomozni kicsodák ők, pedig annyira illenek a karakterhez, hogy csak az megérne egy misét.) Az első2-3 fejezet olvastán arra jutottam Caroline karakterét tekintve, hogy utálni fogom, mert egyrészt a Vámpírnaplók buta-szőke-Caroline-ja jutott róla eszembe, másrészt az O-jához, ORGAZMUSÁHOZ beszél… aki 4 hónapja otthagyta… Mire leesett! Van az O című film, ami ugye az Othello modern feldolgozása – még előbb jutott az az eszembe, hogy Othello nevű exhez dumál, mint EZ! ATYA. ÚR. ISTEN! Persze a későbbiekben egy szerethető és bájos csajszivá vált a szememben, de nehéz kezdés volt.



Összegzés –

A könyv egyhuzamban befalható, humoros, szerethető szereplős, könnyed és hamar olvasható. Sajnálatos módon nincs hír a további Cocktail regények kiadásáról, pedig jól ír az írónő!


Harvey Wallbanger - koktél:


A sorozat neve, amelyben a Faldöngető az első könyv a Cocktail-sorozat, mindegyik történet címe valamilyen – a könyvben is előforduló - itókáról kapta a nevét. A további részek:

De miről is van szó, amikor a Harvey Wallbanger koktélról beszélünk? Íme a recept a koktélrecept.hu jóvoltából:

Hozzávalók:

Jégkockák
2 rész vodka
1 rész Galliano
4 rész narancslé

Elkészítés:

Rakjunk jeget a collins-pohárba és öntsük bele a vodkát és a narancslevet. Keverjük össze, majd csorgassuk a koktél tetejére a Gallianót. Díszítsük narancskarikával és rakjunk bele szívószálat.

Idézetek:

Láttam az ajtót becsapódni, és éreztem, hogy Clive a lábamhoz dörgölődzik és dorombol.
– Nem, buta fiú, nem mehetsz ki oda – duruzsoltam neki, majd lehajoltam és felnyaláboltam. Selymes szőrét az arcomhoz dörzsöltem és elmosolyodtam, ahogy hanyatt dőlt a karomban. Clive az igazi hímringyó mifelénk. Bárkinek hanyatt veti magát, aki megsimogatja a pocakját.

*
– Való igaz, hogy valami történni fog. Nagyszerűen fogunk szórakozni, túl sokat inni, és elképzelhető, hogy hazafelé megpróbálok majd Caroline-hoz dörgölőzni a kocsiban – mondta Sophia, és rám kacsintott.
– Hmm, édesem – incselkedtem én is, ő pedig csókot intett felém.
– Mi lenne, ha egy pillanatra félretennétek a pszeudo-leszbikus románcotokat? Én komolyan beszélek – folytatta, és azon a Harlequin-regénybe illő hangján sóhajtozott, amelyen néha megszólalt.


*****

A képek a Pinterest „Könyv - Wallbanger” című albumomból származnak.

*****

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése