2014. június 19., csütörtök



Cassandra Clare: Az angyal (Pokoli szerkezetek 1.)



„Néha kevésbé vagyunk szomorúak, ha becsap valaki,

akit szeretünk, mint hogyha nem csap be.”

Francois La Rochefoucauld: Maximák


<A Végzet Ereklyéi sorozat részeiről itt olvashatóak a kritikáim:

Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

A mágia veszélyes
– de a szerelem még veszélyesebb!

Amikor a tizenhat éves Tessa Gray megérkezik a viktoriánus Angliába, valami rettenetes vár rá a londoni Alvilágban, ahol vámpírok, boszorkánymesterek és más természetfeletti lények járják az utcákat a gázlámpák alatt. Tessának nincsenek barátai, és egyetlen pillanatra sem érezheti magát biztonságban, ezért menedéket kér az Árnyvadászoktól, akiknek egyetlen célja, hogy megszabadítsák a világot a démonoktól.
Ahogy egyre mélyebben merül el a világukba, a lány azt veszi észre, hogy egyszerre varázsolja el két legjobb barát, és nem sokára rá kell döbbennie, hogy a szerelem a legveszélyesebb varázslat mind közül.


Eredeti mű: Cassandra Clare: Clockwork Angel /Eredeti megjelenés éve: 2010
Könyvmolyképző, Szeged, 2013 / 468 oldal · ISBN: 9789632454177 · Fordította: Kamper Gergely



Szerintem:

Röviden: A borító szépséges. Imádom a steampunk cuccokat. A könyv zseniálisra sikerült! Akarok egy mechanikus angyalt, most! Csók: Anita

A hosszabb és spoiler-mentes verzió szerint pedig oda és vissza vagyok a szereplőkért. Szeretem Londont, a londoni Intézetet, a benne élőket. Kivéve Jessamine-t! Azt a csajt legszívesebben agyonverném jelenleg… A történet jól kivitelezett és gondosan megalkotott volt – mondanám, hogy tudtam, ki a rossz, ki a jó és mi lesz a vége, de hazudnék. Megdöbbentem rajta! A kötetet a hibái ellenére is imádtam.

Az első három A Végzet Ereklyéi (The Mortal Intsruments) könyv után vágtam bele a Pokoli Szerkezetek trilógiába. Azt mondom, hogy abszolút lehet élvezni a könyvet az Árnyvadászok későbbi generációjának történetét mellőzve is, ugyanis megállja a helyét a sztori. Hogy is lehetne az 1878-as évekbeli Londonból a jövőbeni részeket lespoilerezni?!

Én mégis ajánlom az alaptrilógia elolvasását Az angyal előtt, ugyanis több apróság kap humoros színezetet, ha eszünkbe jut egy-két mondat kapcsán. Apróságok, elrejtett utalások, amiken fel-felröhög az Árnyvadászfan-olvasó… de ez tényleg csak bónusz.

(A fordítás margójára – komolyan kizökkentett az 1878-as évekből a PASI szó. Kösz. A korhűség hiánya azért néhol fájt, de a PASI szó a legjobban. Amennyiben az original sztoriban is valami szleng szerepel: I’m sorry!)


Értékelés: 5


Bővebben:

Milyen utalásokra gondoltam? Például megjelenik Magnus Bane és beközli, hogy a fekete haj – kék szem kombináció a kedvence. A másik ilyen, amin elröhögcséltem az az idrisi Alvilági tanácshely elképzelhetetlensége és a gondolat abszurditása. Ha tudnák, amiket én tudok… Élvezettel olvastam az ilyen összecsengő gondolatpárokat! Remélem lesz még rá példa a folytatásokban…

Említettem, hogy az első három A Végzet Ereklyéi (Csontváros, Hamuváros, Üvegváros) könyv után vágtam bele Az angyal-ba, szóval képben voltam már Árnyvadász-Alvilági dologgal és ezek miatt csak még több kérdés merült fel bennem. A kedvenc boszorkánymesterem, Magnus cirka 700 éves az Üvegvárosban. Ha Tessa boszorkánymester, akkor szintén ilyen durván soká’ fog élni? Gondolom, igen.

A regény Jem felöli része egy az egyben elkeserít, mert nekem egyelőre ő a szimpatikusabb, attól függetlenül, hogy a kíváncsiságomat jobban izgatja Will története. Nehéz választani két ennyire eltérő srác közül. Jem bár gyenge, tökéletes úriember – míg Will az utolsó pár fejezet miatt kb. megdögölhetne tőlem! (Haragszom…)

William Herondale ugyanakkor egy olvasott és könyvmániás fiatalember. Igazán élveztem minden részt, ahol Tessával könyvekről beszélgettek vagy a könyvtárban voltak. Gondolom a könyvorientáltság miatt is van teletűzdelve a könyv minden fejezetének eleje versekkel, idézetekkel.  
  
Érdekes Charlotte és Henry szerelme. Valami oknál fogva mindenki kételkedik bennük és lenézi a párosukat, számomra meg ők az abszolút kedvencek. Bájos-humoros páros, akik külön-külön is izgalmas egyéniséggel rendelkeznek, még ha a korabeli normáktól el is térnek ez által. Szimpatikus a női vezető, elvarázsolt feltaláló felállásuk.



Összességében rengeteg elvarratlan szál, felfedetlen titok és ki nem fejtett élettörténet maradt a könyv végén, bár nem tervezem azonnal elolvasni A herceg-et, igazán szomorú lennék, ha nem lenne a folytatás a polcomon. Tényleg elvetemült dolog a részemről, de még az is érdekel, hogyan él még mindig Church Clary és Jace New York-jában

Idézetek:

– Van itt valami, amit el szeretne olvasni, Miss Gray, vagy nincs? Ha van, megkísérlem kiszabadítani börtönéből az ön számára.
– Gondolja, hogy meglehet a könyvtárban az Üvöltő szelek? Vagy esetleg a Kisasszonyok?
– Sosem hallottam egyikről sem – vallotta be Will. – Nincsen túl sok regényünk.
– Hát pedig én regényeket szeretnék – közölte Tessa. – Vagy verseket. A könyvek arra valók, hogy elolvassuk őket, nem pedig arra, hogy mindenféle jószágokká változtassanak bennünket.
Willnek egyszerre felcsillant a szeme. – Azt hiszem, van itt valahol egy Alice Csodaországban.
Tessa vágott egy grimaszt. – Az kisgyerekeknek való, nem? – szólt.
– Soha nem voltam oda érte különösebben. Mindig egy rakás zagyvaságnak tűnt.
– Sokszor a zagyvaságokban is rengeteg az értelem, ha az ember tudja, hol keresse benne.

  
– Akármi vagy is testben – szólt –, akár fiú, akár lány, akár erős, akár gyenge, akár beteg, akár egészséges, mindez sokkal kevesebbet számít annál, mint ami a szívedben van. Ha egy harcos lelke lakik benned, harcos vagy. Akármilyen színű, formájú vagy mintájú ernyő rejti is el, a fény a lámpa belsejében mindig ugyanolyan marad. Te vagy a láng! – Ezzel elmosolyodott, mint aki kissé zavartan arra eszmél, hogy visszatért az álomból a valóságba. – Én ebben hiszek.


– Talán Agathába szerelmes – jegyezte meg.
– Remélem, nem. Agathát én szeretném feleségül venni. Lehet, hogy ezeréves, de a lekváros sütijéhez semmi sem fogható. A szépség elhalványul, de a szakácsművészet örök.


♪ ♪ ♪ ♪ 

A Képek a WeHeartIt.com-os CassandraClare's things gyűjteményemből vannak! B

orítókat a Goodreads-en találtam a kiadások között lehet nézegetni - illetve egy későbbi bejegyzésben loesz belőlük gyűjtés.

A könyv fejezeteinek elején tetszetős idézetek vannak, amiket ITT, a hivatalos magyar rajongói oldalon át lehet böngészni!

♪ ♪ ♪ ♪ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése